Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '13

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Artık açık alanlarda da Sigara içilmeyecek.

Artık açık alanlarda da Sigara içilmeyecek.
 

29 Ekim tatilini fırsat bilip Bodrum'daki evimize gittik. Amacımız hem evimizi kontrol etmek, hem de biraz büyük şehrin karmaşasından, gürültüsünden uzaklaşmaktı. Gittiğimizin ertesi sabah kahvemizi deniz kıyısında her zaman gittiğimiz kafede içmek istedik. Gazetelerimizi aldık, kahvemizi söyledik. Tam denizin mis gibi havasını ciğerlerimize çekip, güneşin sıcaklığında kemiklerimizi ısıtalım derken, önümüzdeki masaya bir hanım geldi, oturdu. Tabii gelip oturacak, orası masa değil mi. Ama anlamadığım bir sürü boş yer varken, neden hemen gelip dibinize otururlar. Sanırım yalnız olunca insanlar sıkılıyorlar ve bir ailenin, grubun yanına oturayım, bedava radyo skeci dinler gibi dinleyeyim, eğlenirim diye düşünüyorlar.

Neyse hanım oturdu ve oturur oturmaz bir sigara yaktı. Bu da dikkatimi çeken bir alışkanlık. Özellikle hanımlar bir yere oturunca hemen bir sigara yakıyor. Üstelik de içenler genç falan da değil. Ben o esnada eşimle konuşuyorum. O anda rüzgarın da etkisi ile bir anda hanımın sigarasından savurduğu duman benim ciğerlerime doldu. Bir an boğuluyorum sandım. Ben sigara içmiyorum ve hiç içmedim. Galiba ciğerlerim ve bronşlarım çok hassas. O masadan  nasıl kalktık, başka masaya nasıl geçtik  hatırlamıyorum. Kahvemizi falan bırakıp bir kaçışımız var, sanırsınız savaş çıktı. O gün akşama kadar öksürüp durdum ve nefes alamadım.

Bu anlattığım olay sık sık tekrarlanıyor. Bir açık hava yemek mekanına gidiyorsunuz. Tam bir şeyler yiyeceksiniz.Yanınıza, etrafınıza oturan kişi sigarasının dumanını üstünüze savuruyor. Siz yemek mi yiyorsunuz yoksa duman mı yiyorsunuz belli değil. Hemen masa değiştiriyorsunuz. Tabii değişecek başka boş masa varsa. Yoksa duman altında kalıp mideniz bulanarak yemeğinizi çabuk çabuk yiyip oradan kaçıyorsunuz.

Ben kimsenin sigara içme hürriyetini engellemek amacında değilim. Herkes kendi ciğerlerini istediği kadar zehirleyebilir. Ama onlar da benim yemek yerken, otururken ciğerlerimi zehirleme hakkına sahip değiller.

Bu sabah gazetede Sağlık Bakanlığının  Ulusal Tütün Kontrol Programı'nın 2014-2018 dönemlerini kapsayan yeni eylem planını okuyunca benim sorunuma bir çare bulunacağını düşünerek mutlu oldum. Bu plana göre daha önce kapalı alanlarda uygulanan sigara  içme yasağı açık alanlara da taşınıyormuş. Bakanlığın üzerinde çalıştığı taslağa göre çocuk parkı, hastane ve camii bahçelerinde sigara içilmeyecekmiş. Okul ve camilere 100 metre mesafeye kadar sigara satılmayacakmış. Kafe, lokanta gibi mekanların açık alanlarında sigara içilmeyenlere yer ayrılacakmış. İşte bu beni çok ilgilendiriyor. Gerçi bu durumda da sorunlar çıkabiliyor. Yıllar önce kapalı alanlarda sigara içilmeyen bölüm uygulaması başlamıştı. Ben de Bağdat caddesindeki Cafe Crawn'da sigara içilmeyen bölümü sormuştum kafe görevlisine. Bana tuvaletlerin önünde, karanlık, izbe iki masanın olduğu yeri göstermişlerdi. Nasıl kaçtığımı bilmiyorum o kafeden.

Bu plana göre AVM önlerinde de sigara içilemiyecekmiş. Evvelki gün sinemaya gittik. Sinema çıkışı daha otomatik kapıdan çıkmadan millet sigaralarını yakmaya başladı. İnanın yanmadan nasıl kurtulduk oradan anlatamam.

Bütün bu tasarılar biz sigara içmeyenlere daha sağlıklı bir yaşam şekli sunmasının ötesinde sigara içenlerde de biraz caydırıcılık yaratır umarım. Zira sigara sağlığa çok zararlı. 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..