Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '09

 
Kategori
İlişkiler
 

Artık beni sevmiyorsun

Artık beni sevmiyorsun
 

Kadın; beni eskisi kadar sevmiyorsun.

Erkek; vallahi seviyorum hem de eskisinden daha çok seviyorum.

Kadın; ama ben öyle hissetmiyorum. Eskiden bana çiçek alırdın, güzel sözler söylerdin, her fırsatta dokunurdun.

Erkek; hayatım işlerim çok yoğun, hem neden haksızlık ediyorsun seni sevdiğimi söylüyorum ya..

Kadın; söylemek yetmiyor, laf olsun diye söylüyorsun, bana inandırıcı gelmiyor..

Erkek; ama sen bana hiç söylemiyorsun. Asıl sen beni sevmiyorsun artık.

Kadın; İlla söylemem mi gerekir, anlamıyor musun? Senin için hazırlanıyorum, güzel sofralar hazırlıyorum, sana güzel görünmek için uğraşıyorum.


Bu diyalog birçok kişiye yabancı gelmemiştir diye düşünüyorum. İlişkinin ilerleyen zamanlarında yaşanılan bir durumdur.


İlişkinin başlarında insanların bütün dikkatleri sevdiği kişi üzerindedir. Görsel, dokunsal ve işitsel olarak bütün algı sistemleri devrededir. Beraber yemek yenilir, güzel sözler söylenir, çiçek veya hediyeler alınır, her fırsatta dokunulur. Kısaca bütün algı sistemlerine hitap edilir.

İlişki rayına oturduktan sonra insanlar kendi ağırlıklı algı sistemine geri dönerler. Eğer kişi işitselse, sevdiğini söylemek onun için yeterlidir. Çünkü kendisi için duymak önemlidir. Ama karşıdaki kişi görselse; duymak onu tatmin etmeyecektir. Hissetmesi için güzel davranışlar görmek isteyecek, hediye veya çiçek alınmasını bekleyecektir. Bekledikleri gerçekleşmeyince de artık sevilmediğini hissedecektir. Bu durumda birbirilerini gerçekten seven ama sevilmediklerini düşünen kişiler olarak ilişkilerinde bir sürü sorun yaşayacaklardır. Tıpkı farklı dili konuşup, anlaşamayan iki insan gibi.


Her insanın sevildiğini hissetmesi için gerek duyduğu şeyler farklıdır. İlişkilerde açık olmak çok önemlidir. Eğer sevdiğiniz kişi sevildiğini hissetmiyorsa, sizin sevmenizin çok önemi yoktur. Sevdiğinizi o kişinin anlayabileceği şekilde anlatmanız gereklidir. Ya seni sevdiğimi hissetmen için ne yapmam gerekli? Diye açıkça sorulmalı ya da o kişinin sevgisini size nasıl gösterdiğine dikkat edip, ona göre davranılmalı.

O size sürekli “seni seviyorum” diyorsa, belli ki işitseldir ve kendisi de duymak istiyordur. Her fırsatta size sarılıyor veya dokunuyorsa, dokunsaldır ve o şekilde davranmanızı istiyordur.

Sizin için güzel şeyler hazırlıyor, hediyeler alıyorsa, görseldir ve o şekilde davranmanızı istiyordur.

Buradaki temel sır; insanlar kendilerinin davrandığı gibi kendilerine davranılmasını isterler. Çünkü ancak o şekilde gerçekten algılar ve hissedebilirler.

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..