Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '09

 
Kategori
Müzik
 

Artık sadece müzik değil aynı zamanda show yarışması...

Artık sadece müzik değil aynı zamanda show yarışması...
 

Bu sene yapılan Eurovizyon bir müzik yarışması adeta bir görsel şölene dönüştü. Finalde yarışan ülkelerin performansları ve kareografilerini izleyince sonucu tahmin etmek oldukça zor oldu. Şahsen ben çoğunu çok beğendim. Hadise de fena değildi ama birinci olabilecek kadar değil hatta aldığı 4. lüğü bile büyük şanstı. Ama bunun yanı sıra Norveç de birinciliği bana göre hak etmedi.

Her ne kadar "Düm tek tek " oldukça iyi bir şarkı olmasına rağmen canlı performansta Hadise biraz zayıf kaldı. Gönül tabii ki isterdi birinci olsun ama diğerlerini ezip geçecek bir izlemin yaratamadı. Ama diğer yandan o kadar güzel şarkı ve showlar vardı ki alt sıralarda kalıp neredeyse hiç puan alamadılar.

Bu arada bana göre kötü sayılabilecekler daha çok puan aldı. Bu da komşuculuk oynamakta ısrar eden ülkelerin sayesinde gerçekleşti. Ama bizim jürimizin de bunun dışında davrandığı söylenemez.

Sonuç olarak bana göre ilk 5 sırayı paylaşanlar arasında birinci ve ikinci İzlanda ve Azerbeycan olmalıydı . İspanya'nın hiç beğenilmemesine hayret ettim doğrusu...Yani kısacası pek kafayı takmamak lazım bu yarışmaya. Bana göre canlı performansı çok iyi bayan bir sanatçı illa ki yerini buluyor.

Hadise'yi candan kutluyorum zira iyi bir tanıtım çalışması yapmış ve kendine sempatizan yaratmayı başarmış. Değilse ortaya konan performans bu dereceyi hak eder nitelikte değildi. Müzik kulağı ve gören göze sahip bir çok kimse için bu böyledir.

Şimdi önümüzdeki yarışmaya, daha iyi şarkı söyleyip show yeteneği de olan birinde veya bir grupta karar vermek isabetli olur. Kazanmak garanti mi? Tabii ki hayır ama işin heyecanı da burada değil mi?

Benim gitmesini istediğim sanatçıların başında Ebru Polat geliyor; Hem sesi güzel hem kendi hem de shom yeteneğine sahip. Ardından Hepsi grubu ve tabii ki Işın Karaca, muhteşem sesi ile ve mizahi yönüyle iddialı olabilir. Ve tabii bu kadar la da sınırlı değil bir de Aslı Güngör var, muteşem bir ses ve onun için güzel duygusal bir parça yazılabilirse çok şey olabilir.

Evet dünün özeti ile gelecek sene önerilerim bunlar. Belki şu anda aklıma gelmeyen birçok sanatçı vardır, onları da sizden alalım efendim:)
Sevgimle...
 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..