Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '07

 
Kategori
Tıp
 

Artık yetmedi mi? İnsanlık nerede??

Artık yetmedi mi? İnsanlık nerede??
 

Ulu Önder Ataürk, ''Beni Türk Doktorlarına emanet edin '' demiştir
Doktorlarımız gerçektenden de ettikleri yemine sadıktırlar Atatürk gerçekten insani yürek taşıyan, Doktorlarımıza ne kadar değer verdiğini bu sözleriyle belirtmiştir

Adana Ruh ve Sinir hastalıkları hastanesinde ki görüntüler, ile insani değerini kaybetmiş,sağlık sektörünün kıyısından bile geçmeyecek cehalette olan hastabakıcılarla(!) gündeme geldi ve ben yüreği sızlayanlardan biriydim..

Her seferinde,izlediğim,okuduğum, duyduğum şiddet yapanlara,yaşam görüşüme ters düştüğünden,insanı yargılamayı sevmediğimden, sadece bir insan olarak soruyorum ... Pazartesi ,Deşifre programındaki ve salı günü yani dün, haberlerde gösterilen rezaletin hesabını kim verecek...???

Bunu bir inançsız, ateist aydın, yapmaz,deist,teist,Budist,Bahai dinindekiler yapmaz..Allah,tanrı,yaradan korkusu da mı yok?? Bu hastabakıcılar neye inanıyor?? Nereden bu gücü alıyorlar?Ayıptır. Günahtır. vicdan nereye gitti. Buna eğer müsaade ediliyorsa, neden!!! Ya da haberleri yoksa neden??? Denetim nerede?? Hangi dünya da yaşar olduk? Hak etmeden aldıkları maaşları ile çoluk,çocuklarının yiyecek içeçeklerini nasılda rahat, evlerine bakıyorlar ??

Yıllar geçtikçe artan bu zulme ceza için, yasal boşluklar nasıl ve ne zaman doldurulacak?? Gözlerimizi kapayıp,susup oturmak nereye kadar?Susmasan ne yapacaksın? Şiddete,şiddetmi??

Eğer ki,çok değerli doktorlarımızı tenzi ederek, tıp okumuş ve bu mevkiye gelmiş bir vatandaş( benim için hekim değil) bu tarz bir vicdansız,çıkıyorsa onlara sesleniyorum ?
Yemin nerede kaldı? Adana'daki vahşet diyeceğim, şiddetin hesabını verin Eğer ki siz, bir toplu iğne başı kadar,sorumlu iseniz,çıkarın üzerinizden temizliği ifade eden,şifayı anlatan o gömleği...Verin bizim tertemiz doktorlarımızın ünvanını!! Kullanmayın..

Ben biliyorum ki,pozitif bilim olan Tıp kirlenmeyecektir Bir dönem hastanelerde çalışmış biri olarak,canla başla yaşam kurtaran doktorlarımızın emeklerini biliyorum ve doktorlarımızla en ufak alakası olmayan çirkinlikler var. Bu sebeple, Sevgi ve saygıyla uzak tutuyorum hekimlerimizi.

Bu çirkinliği çekin bizim yaşamımızdan..

Ahlak,vicdan diye bir şeyin kıyısından geçmemiş,Tıp bitirmiş bu tarz kum zerreciği kadar az kirler ,artık temizlensin lütfen..Ne hastabakıcı, ne sağlıkcı adı altında, insana eziyet edenlerin bu isimleri kirletmesine izin verilmesin ..

Ben son olarak,Hipokrat Yeminini bir kez daha burada veriyorum... Eğer kazara bu yazıyı okuyan bunlardan biri varsa, belki bir şey hatırlar İnsanlık!! Yine de insanlık çabası veriyor ve biraz utanıyorsanız ne ala, yoksa ''Adalet her zaman işler''Siz bilmeseniz de..

Ayrıca..

Yeminin en altındaki yoruma dikkat çekiyorum...

HİPOKRAT YEMİNİ

Hekim Apollon Aesculapions, hygia panacea ve bütün Tanrı ve Tanrıçalar adına. And içerim, onları tanık ve şahit tutarım ki, bu andımı ve verdiğim sözü gücüm kuvvetim yettiği kadar yerine getireceğim. Bu sanatta hocamı, babam gibi tanıyacağım, rızkımı onunla paylaşacağım. Paraya ihtiyacı olursa kesemi onunla bölüşeceğim. Öğrenmek istedikleri takdirde onun çocuklarına bu sanatı bir ücret veya senet almaksızın öğreteceğim. Reçetelerin örneklerini, ağızdan bilgileri şifahi malumatı ve başka dersleri evlatlarıma, hocamın çocuklarına ve hekim andı içenlere öğreteceğim. Bunlardan başka bir kimseye öğretmiyeceğim. Gücüm yettiği kadar tedavimi hiç bir vakit kötülük için değil yardım için kullanacağım. Benden ağı ( zehir ) isteyene onu vermiyeceğim gibi, böyle bir hareket tarzını bile tavsiye etmiyeceğim. Bunun gibi bir gebe kadına çocuk düşürmesi için ilaç vermiyeceğim. Fakat hayatımı, sanatımı tertemiz bir şekilde kullanacağım. Bıçağımı mesanesinde taş olan muzdariplerde bile kullanmıyacağım. Bunun için yerimi ehline terkedeceğim. Hangi eve girersem gireyim, hastaya yardım için gireceğim. Kasıtlı olan bütün kötülüklerden kaçınacağım. İster hür ister köle olsun erkek ve kadınların vücudunu kötüye kullanmaktan mazarattan sakınacağım. Gerek sanatımın icrası sırasında, gerek sanatımın dışında insanlarla münasebette iken etrafımda olup bitenleri, görüp işittiklerimi bir sır olarak saklıyacağım ve kimseye açmıyacağım.

Vegrorum arcana visa, audita intellecta nemo eliminet.

Tıp ta yemin denilince ilk akla gelen Hipokrat Andı dır. Hipokrat ( M. Ö. 460 - 370 ) yaklaşık 2500 yıl önce tıbbın özellik arzeden bir sanat olduğu fikrini benimseyerek, bu sanatı yapacak olanları belli bir yemin etrafında birleştirmek ve sanatın kutsallığını ifade edebilmek amacı ile böyle bir metni gelecek kuşak hekimlere miras bırakmıştır.
Tıpta yemin Hipokrattan sonra da Galen, Laennec, Hufeland gibi ünlü isimlerin de ilgi odağı olmuş ve bu hekimlerde kendi oluşturdukları metinleri tıp dünyasına armağan etmişlerdir. Ancak yeminlerin sadece isimleri değişmiş, anlam ise "Hipokrat Andı" nda olduğu şekli ile kalmıştır. " Hayata saygı duymak ve zarar vermemek."

http://www.ibtf.ibu.edu.tr/

resim:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/pl/f/f2/Hipokrates.jpg


 
Toplam blog
: 113
: 5180
Kayıt tarihi
: 11.09.06
 
 

Kişisel gelişimde, düşüncelerin kullanımını sanat gibi gördüğümden, 1986yılından itibaren çok sevdiğ..