Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Artistlik için sigara...

Artistlik için sigara...
 

Daha yeni arkadaşlarımla kafeden geldik. Dışarı çıktığımda şöyle bir nefes aldım. Çünkü içerisi duman altı olmuştu. Sanmayın ki öyle içeride çok müşteri var. Bir mahalle kafesi olduğu için içeride sadece biz vardık. Yani duman altı yapanlar benim arkadaşlarım. İçlerinde ben hariç hepsi içiyor. Ama öyle bildiğiniz gibi değil. Sanırsınız 40 yıllık içiciler:) Sigarayı tutmaları, dumanı üfleyişleri falan otur izle ve gülmekten yerlere yat. Bende dalga geçiyorum tabii hoşuma gitmediği için bu durum. Artistlik tamamen onların ki.

Günümüzde herkesçe malum bir sorun bu. Biz 15 yaşındayız. Ama bizim altımızdaki sınıflarda aynı şekilde. Bizden daha küçükleri var yani. Daha küçükler. Belki de akılları ermiyor. Dediğim gibi onlar için sigara, arkadaşlar arasında bir hava kaynağı. Haftasonu falan nargileye gitmeler onlar için eğlence. Bir nevi coolluk. Onlar bilmiyorlar ki bu yaşta sigara onlara ileride ne gibi sorunlar getirecek. Tamam burayı geçtik. Küçük yaşta sigara içmek zararlı olsa da bunu onların bilgisizliğine (!) verdik. Peki ya o sigarayı satanlar? Peki ya o sigarayı içmelerine izin veren kafe sahipleri? Onların sorumluluğu ne bu konuda? Bir kere o çocuk elini kolunu sallaya sallaya bakkala girip sigara satın alabiliyorsa orada bir durmak lazım. Hani 18 yaş altına satılmıyordu? Yalan oldu hepsi. O sigarayı satan acaba kendi çocuğunun da sigara içmesini ister miydi? Ya da çocuğununda sigara içtiğinden haberi var mı? Öğrendiğinde ne yapacak? Kulağını çekecek tabii ki. Belki de daha kötüsünü yapacak. Satarken kimsenin umrunda değil. Millet satış yapma derdinde. O ufacık çocuğun ciğerlerini düşünen yok. Bu dünyada herşey para değildir. Binlerce kere duydum bu sözü. Hayır efendim bu dünyada herşey para. Kimse kendi yakınından başkasını düşünmüyor. Varsa yoksa para!

Kafe de sigara içmesine izin veren adam da bundan farklı değil. Kafayı üşüttüm bugün. Bir ara nefes alamamaya başlayınca, garsona söylenmeye başladım. Sen bu kadar küçük çocukların burada sigara içmesine nasıl izin veriyorsun diye. Hatta ileri gidip şikayet edeceğim bile dedim. Adam duymamazlıktan geldi çekip gitti. Kolay tabii. Aslında yapacaksın. Gelip diyeceksin bu adam burada kanunsuz iş yapıyor diye. Öyle ya 18 yaş altına içki de sigara da yasak. Bizimkiler orada içki de içiyor. Ona da izin veriyor adam. Bilmiyorum ceza alır mı şikayet edilirse? Belki de ufak bi rüşvet vererek kurtulur. Belki ona bile gerek kalmaz. Önemsemezler bile. Ne olacak ki mahalle kafesi orası. Her yerde oluyor hem. Hangi birine yetişecekler. Bence o kuralları falan da koymasınlar boşuna. Nasılsa uyulmuyor. Boşuna kağıt israfı.

Ben anlamam arkadaşım. Benim arkadaşlarım içmeye devam edecek. Ne kadar itiraz etsem de bir işe yaramayacak. Ben kendimi kurtarıyorum. Anne babaların haberi yok bazı şeylerden. Burada en büyük sorumluluk bakkalda, kafe sahibinde. Çocuklarınız onların ellerinde. Yok mu hiç izin vermeyen içmelerine çocukların? Vardır elbet. Allah'a şükür ki hala paradan başka şeyler de düşünen birileri var bu dünyada...

 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..