Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '19

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Arz Kendi Talebini Yaratır

Ünlü liberal Ekonomist  Jean Baptiste Say " Her arz kendi talebini yaratır " demiştir. Yani piyasaya çıkan bir mal, kendi üretim değerine eşit bir talebi kendine çeker.

Herhangi bir malı görmeden talep etmek rasyonel bir davranış değildir.

Çiftçi Pulluk'u görmeden, ne işe yaradığını bilmeden , pulluk satın almız. İlk önce pulluğu görür ve " bu benim işime yarar der" ve satın alır. Bu çiftçide pulluğu gören bir diğer çiftçi de pılluk satın almak ister. Bu böylece zincirleme devam ederek, başlangıçtaki pulluk arzı, daha sonraki  pulluk talebini arttırır.

Yalnız ne arz ne de talep sonsuza dek artmaz. Bir insan ne kadar tüketirse tüketsin 560 Kilogramdam fazla kilo alamıyor. Onun için talep belli sınıra kadar olabiliyor. Arz ise öyle değil. Üretimi depolamak ve saklamak, tüketim fazlası üretimi de İhraç etmek, yabancı ülkelere satmak imkanı var.

Onun için teknolojik gelişme ve medeniyet seviyesi, arzın miktarını ve niteliğini değiştiriyor.

Yatırımı ve dolayısıyla üretimi arttırmanın Ülkemizi geliştirip, halkın refah seviyesini arttırıcağına inanıyorum.

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..