Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '07

 
Kategori
Eğitim
 

Arz-u Hal

Arz-u Hal
 

Çocukluğumda başladı hayallerim. Öğretmen olacaktım. Benden önceki-kötü-lere benzemeyen; -iyilerden- daha iyi bir öğretmen. Bazen diğerleri gibi beyaz önlüğün parlaklığına, renkli üniformaların karizmasına kaydıysa da gözüm; hedefim belliydi. "Ben öğretmen olacağım."

Bana rehberlik edecek birileri yoktu önümde. Çünkü daha önce benim gittiğim yoldan benim gittiğim şekilde gitmeyi denemiş birileri yoktu. Çoğunluk rüzgarın önünde savrulan yapraklardı. Çoğu dünyanın ... zamanında adam sınıfına geçmiş olanlardı. Ama benim hedefim sağlamdı. Öğretmen olacaktım.

Öyle hüzünlü bir hızda geçti ki çocukluğum ve ilk gençliğim. Bir gün uyandığımda kendimi bir eğitim fakültesinin sınıflarına gitmek için hazırlanırken gördüm. Hocalarımın tavsiye ettiği kitaplar görevim; benim seçtiklerim ise rehberlerim, gözbebeklerimdi. Bir çocuğu Einstein yapmanın inceliklerini, onun psikolojik durumunu tespit etmenin pratik (!) yollarını öğrettiler. Bir de Anayasa okuttular. "Her Türk vatandaşı kanunlar önünde eşittir." ve "Her Türk vatandaşının eğitim alma hakkı vardır." ifadeleri çok "S" li sınavlardan birinde karşımıza çıktı. Bu işin meraklısı biri olarak malum soruları doğru cevapladığım için olsa gerek öğretmen olabileceğime kanaat getirdi büyüklerim.

Benden öncekiler gibi bir dağ köyünde başladım göreve. Velilerle anlaşamadık bir türlü. Onlar çocukları kasaplık koyun; ben küçük insanlar olarak görüyordum.

...

Aradan yıllar geçti. Şimdilik anladığım bir şey var. Önemli bir şey aslında. Mesleğimin aslında abartılacak bir saygınlığa sahip olmadığını her geçen gün içim burkularak ve çocukluk hayallerim yıkılarak farkediyorum. Toplum nazarında, devlet nazarında, veli ve öğrenci nazarında mesleğimin nasıl görüldüğünü farkettikçe neden benim de çocukluğumda başımın üstündeki bulutta beyaz önlüklü, boynunda steteskop bulunan bir hayalimin olmadığını düşünür dururum.

İyi niyetle ve vicdanını kendi denetçisi kabul ederek işini yapan ve ortaya bir ürün - nitelikli insan- çıkarmaya çalışan hiçkimse bütün bu çabalarının sonunda emeğinin küçümsenmesini haketmez. Hele bir de bunu yapanın aynı mesleğin sıkıntısını çekmiş ve kendinden mesleğin geliştirilmesi ve desteklenmesi beklenen en yetkili kişi olduğu düşünülürse "Sen de mi brütüs?" dedirtecek türden bir trajedi ortaya çıkar.

Amacım siyaset yapmak ya da ideolojik imalarda bulunmak değil. Amacım insanların değer yargılarının ne kadar küçüldüğünü ve bu küçülmenin maalesef toplumdaki herkesi kapsadığını görmenin verdiği rahatsızlığı dile getirmektir.

İnsanların değerlerinin banka hesaplarında bulunan parayla ölçüldüğü bir ülkede yaşamak gerçekten çok zor. Fakat bundan daha zor olanı söylediklerimizin hep yanlış anlaşılması ya da dikkate alınmamasıdır.

Dört yıl bir şekilde geldi geçti. İtibarımız zedelense, cebimizdeki paranın -az ya da çok- hesabı sınıfımızdaki öğrenciye malzeme edilse de biz yine onların öğretmeniyiz ve biz yine onlar için her sabahı aynı heyecanla bekleyeceğiz. Ancak bizi bundan sonra yönetecek olanlar umarım bu yazımı okurlar. Çünkü onlara bir çağrım var.

Hangi ideolojinin peşine koşarsanız koşunuz. Partinizin adı ne olursa olsun. Eğer bu ülkenin geçeceği hakkında gerçekten endileşeriniz varsa. LÜTFEN! Milli Eğitim Bakanlığı koltuğuna oturttuğunuz insana şunu hatırlatın:

Sayın Bakanım! Siz o koltuğa oturarak bu kurumun sahibi olmadınız. Hele bu kurumda çalışan insanların sahibi asla değilsiniz. Onlar sizin tarlanızda çalışan marabalar değillerdir. Onlar bu ülkede işini doğru dürüst yapmaya çalışan ciddi bir eğitimden geçmiş nadir toplulukların başında gelirler. Sizin göreviniz bu mesleğin gelişimine katkıda bulunmak; sadece maddi olarak değil daha öncesinde manevi olarak onları ezmemek ve kimseye ezdirmemektir.

Unutmayınız ki sizin unvanınız kral ya da padişah değildir. Sizin unvanınız "BAKAN" dır.

 
Toplam blog
: 36
: 1073
Kayıt tarihi
: 10.06.07
 
 

Fen Bilimleri Öğretmeniyim.  Okur yazar biriyim sanırım. Çoğunlukla okur; arada yazar... Uzun..