Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '11

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Aş-k-Aşk!

Aş-k-Aşk!
 

Aşk bana göre TUTKUDUR.  

AŞK sözcüğü, ilk varoluştan bugüne kadar, herkesin anlayışına göre değer kazanmıştır.  

İşte bu yüzden, yorumlar değişiktir.  

Benim için aşk, insana yaşama gücü veren güçlü tutkudur. İnsan kime aşık olursa ona öz sevgisini verir. Öz sevgisini verdiği zaman tutku halinde bağlanır. 

Ben sizlere 3 harften oluşan AŞK kelimesini biraz daha değişik tarzda açmak istiyorum.  

Okuduğum ‘ IŞIK’ kitabında Aşk kelimesinin manası şöyle yorumlanmış.  

Aşk kelimesi, ister Arap harfleri ile, ister değişik lisanlar ile yazılmış olsun,  

Aşk’ı ifade eden bütün, kelimelerin harf frekansları, mana frekansına dönüşünce, bir bütün olarak aynı vibrasyonu taşır. Yani Aşk’ın manası ve frekansı her lisanda aynıdır,  

Üç harfli Aşk kelimesinin içinden sadece ‘ AŞ ‘ kelimesini ele alırsak, bunun lügat karşılığı ‘ YEMEK ‘ tir. Diğer manası ise, bir yere sıçramak, geçmek, bir duvarı aşmak manasını taşımaktadır.  

Bu sözcükte, birinci ‘ AŞ ‘ doyumdur, tatmindir. İkinci ‘ AŞ ‘ ise, atlayış ve evrimsel sıçrayıştır. ‘ K ‘ kelimesi de varlığın kendisi ve kaderi için kullanılır ise, Aşk bir insanın kendini ve kaderini aşmasında bir basamak olarak kullanılır.  

AŞK kelimesini bu şekilde yorumluyor.  

 

Alıntı: Vedia Bülent Çorak .  

 

 
Toplam blog
: 3
: 423
Kayıt tarihi
: 09.10.10
 
 

46 Yaşında iki çocuk annesi, iki torun sahibiyim. Bitiremediğim tahsilimi bitirmeye çalışıyorum. Şu ..