Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '10

 
Kategori
Anılar
 

Asabi amcanın doğuşu

Asabi amcanın doğuşu
 

En sağlam kalkan menzil dışında kalmak demiş İtalyan ata sözü, o zaman gidip bizim yayladaki evde yaşamaklazım ki asabım bozulmasın, elde mi arkadaşım izole etmek kendini? Çevremde o kadar gerdi ki bu asabi olma durumum insanları, asabi amca oldum ister istemez, iki bloğuma da isim oldu

www.asabiamca.blogspot.com diğerine bakıyorsun zaten

Asıl asabi amca asıl nereden çıktı biliyor musun? Kimse bilmiyo ama sabredersen anlatacam canım sinir etme beni;

Ben bir mr merkezinde çalışıyorum, sene 2002 sanırım, o zamanlar daha ssk ve de onun illet hastahaneleri hayattaydı. Biz de ssk nın anlaşmalı merkeziyiz, mr larını çekiyoruz sonrada fatura ediyoruz ve o işe ben bakıyorum muhasebeci olarak. SSK hastanesinde de tüm devlet dairelerinde ( neden daire?) olduğu gibi evrak kayıttan dilekçeni geçirmeden hiç bir işini yapman mümkün değil. Evrak kayıta da bi amca oturuyo Atatürk'ü görmüş, Cumhuriyetin ilk memurlarından, artık o kadar bıkmış ki hayattan ve yaptığı işten normal dilekçeyi uzatıyorsun onunla arandaki camın penceresinden alırken cık cık çekiyor. İlk başlarda ben de sinirleniyordum amcaya, bir kaç kez o pencereden yumruğumu sokup burnunun üzerine denkleştirmek geldi ama aile terbiyesi almışız bir kere dinazor dövmek ayıp, la havle çekip alttan alıyoruz. Alttan alıyoruz ama amca asap ölçer gibi, dilekçede ki imla hatalarını bulup geri gönderecek nerdeyse, kaç kere geri gönderdi beni saymadım ama hep bi sabır modunda eziyetini çekiyoruz amcanın. Dilekçeye numaratör basıyor küfür gibi, devamlı ağzının içinde söyleniyor hayır ne dediğini anlasan gam değil de muhtemel küfür ediyor. En sonunda pencereden kafayı uzattım bir gün; - Asabi amca sen benden ne istiyon? dedim, cık cık cık çekti o kadar, adam tenezzül edip cevap dahi vermedi lakin ben de ona ismi geçirmiştim. O tarihten sonra hastanede asabi amcaydı o artık, diğer memurlar dahil hastalar bile öğrenmişti amcanın tarafımdan takılmış lakabını. O tarihten beri hayatımda hep asabi amcalar, asabi teyzeler, ablalar oldu. Bu benim birisini dövmemek için bulduğum formüldü sanki, çok tatlı bir espriyle çaktırmadan küçümsediğiniz insan size karşılık veremez oluyor, arkasına bir de tebessüm eklerseniz o insanla samimiyet bile kurabilirsiniz. Deneyin görün. Gel zaman git zaman hayat öyle bir germiş ki biz de olmuşuz asabi, e yaşta 40 deyince olduk mu bir de amca, hadi bakalım hayırlı olsun artık ben de asabi amcayım ve kimseye bırakmadım kendim kendime geçirdim. Asabi amcam şimdi seni anlıyorum, hayat yüzündeki renkleri soldurup delirtiyormuş adamı, halen yaşıyorsan beni affet.

 
Toplam blog
: 46
: 870
Kayıt tarihi
: 16.07.10
 
 

1971 Kırıkkale doğumluyum, özel bir şirkette muhasebe müdürüyüm, evliyim 2 çocuğum var...