Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '14

 
Kategori
Deneme
 

Aşağıdakiler-yukarıdakiler

Aşağıdakiler-yukarıdakiler
 

Yukarıdaki(ler) kim, aşağıdaki(ler) kim? Karşılaştığı gücünün yeteceği bir konuda başkasının yardımına gerek duymayan yukarıdakidir. Farklı konumları konuşmuyoruz. Ben bir alanda yetenekliyimdir sen değilsindir, sen bir alanda yeteneklisindir ben değilimdir. Bu durumda sen aşağıda değilsin ben de yukarıda değilim. Aynı kulvarda koşan iki at isek aşağı-yukarı söz konusu olur.

Aynı kulvarda koşan iki atız ve birimiz aşağıda diğerimiz yukardayız, neden? Daha az eğitimlisin. Bana ne! Daha az çalışkansın. Yine bana ne! Eşit şartlarda koşmuyoruz. Ne yapayım yani? Boyum uzun ve bu bana avantaj sağlıyorsa fazla kısmımı kesip atacak mıyım? Yaratan fazla akıl vermişse fazlasını sana mı vereceğim? Senden üstünsem yapabiliyorsan başka yönlerinle farkı kapatmaya çalışacak değilse aşağıda olmayı kabul edeceksin.

Aşağıda olmak insanı kasmamalı, her şeyin aşağısı var ve bir itirazın olursa bana değil Tanrı’ya söyle. Sen aşağıdasın diye ben de yeteneklerimi kırpıp yanına mı geleyim? Gelebiliyorsan sen benim yanıma geleceksin. Değilse aşağıda kalacaksın.

Doğal biçimde aralarında fark olan insanlar aynı olamazlar; biri aşağıda diğeri yukarıda olmak zorundadır. İtibarları da, statüleri de, aldıkları ücretler de aynı olamaz. Tanrı’nın gözünde bilmem, bizde böyle. Aynı kulvarda koşan atlar için her gurubun en iyisi, en kötüsü vardır. Daha iyisi, daha kötüsü, daha az iyisi, daha az kötüsü… Bu hiyerarşiyi ben kurmadım. Koştuğunuz zaman biriniz öne geçip diğeriniz arkada kalmıyor mu? Bitiş çizgisini birlikte geçin bu düzeni kaldırayım. Dağları düzleyip her tarafı ova yapayım.

Bizim itirazımız bu doğal statüye değil, aşağıda olması gerekirken yukarıda görünme ya da tersi statü ihlallerine. Herkesin olması gereken konumda olmayışı kendisiyle alakalıysa kendisine, başkalarıyla (ya da kurulu düzenle) alakalıysa bunlara karşı savaşmak gerekiyor. Senin (bu kapasitene göre)genel müdür olman gerekiyor, niye elemansın? Senden kaynaklanıyorsa -mazeretin varsa tamam kabul- tembellik yapıyorsan ki yapabilirsin kimsenin hayatı kimseyi ilgilendirmez, bu takdirde niye aşağıdayım diye ağlayıp sızlamayacaksın. Aşağıda olman senin dışındaki bir nedene bağlıysa suçlu ve sorumlu biziz, yakamıza sarılabilirsin (Ağaç Hareketi düzeninde haklı olduğu konuda hakkını aramayan kişiler için soruşturma açılır)

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..