Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '08

 
Kategori
Blog
 

Asal blog virüsü

Asal blog virüsü
 

Yazılarımı yazarken, eskiden yazdıklarıma referans göstermek istediğimde onları kolayca bulmak için tümünü tek bir sayfada topladım (1). Bu sayfada tüm bloglarımın başlıkları, yayımlanma tarihleri ve Milliyet Blog adresine linkleri bulunuyor.

Bu sayfadan eskiden yazdığım bir blogumu ararken, Milliyet Blog’da uzun zaman önce yayımladığım kimi bloglarımın içini boş bulunca çok korktum. Bloglarımdan kimilerinin metin bölümü tamamen silinmişken kimisi aynen duruyordu. Tüm bloglarımın listesinin olduğu Excel dosyasından kontrol ederek eksikleri tamamladım. Bloglarımı kendi bilgisayarımda tuttuğum için oradan kopyalayıp yeniden yayımladım. Kısa bir süre sonra baktığımda blogların içleri yine boşalmıştı.

İçi boşalan bloglarımı, listedeki sıra numaralarından işaretledim: 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43... Liste böyle devam ediyordu. Korktuğum başıma gelmişti. Esrarengiz bir virüs, bloglarımın içini birer birer siliyordu.

Hangi virüs olduğunu araştırdım, “Asal blog virüsü” olduğunu öğrendim. Sıra numarası asal sayı olan blogların içini siliyor, yalnızca blogun adı ve resmi kalıyor.

Google’da “Asal blog virüsü” diye aranınca bu virüsle ilgili bilgi çıkıyor. Kendi başıma gelene kadar böyle bir virüsün varlığından hiç haberim olmamıştı. McAfee ve Norton web sayfalarında blog virüslerinden nasıl korunulacağı anlatılmış. Son günlerdeki en tehlikeli virüsler bu blog virüsleriymiş (2). Anlatılanlara göre. virüs bir kez bulaştıktan sonra yapılacak fazla birşey kalmıyor. Kendi bilgisayarınızda yazdıklarınızın kopyanız varsa daha sonra yeniden yayımlanabilirsiniz, yoksa yazılanlar uçup gidiyor.

Benim bloglarıma “Asal blog virüsü” bulaşmış. Hemen başka blog yazarların sayfalarından baktım, bir boş, bir dolu olan bir yazarımız tek numaralı blogların metnini silen “Tek blog virüsü”, bir başka blog yazarımız da çift numaralı blogları silen “Çift blog virüsü” tarafından saldırıya uğramıştı.

"Fibonacci blog virüsü" ise blog virüslerinin en tehlikelisi, yalnızca blog metnini silmekle kalmıyor. Önce Fibonacci serisinde blog sıra numarası olan blogları siliyor. 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987... numaralı blogları tamamen sildikten sonra boşlukları kaydırarak blogları sil baştan sıralıyor ve yeniden Fibonacci serisine göre siliyor. Bir süre sonra ortada hiç blog kalmıyor. Hiç blogunuz kalmadığını görürseniz bu büyük bir olasılıkla Fibonacci blog virüsünün işidir.

Bir blog yazarımız da “Sesli harf virüsü” saldırısına uğramış, yazılarında hiç sesli harf kalmamış. Okurken birşey farkettim, sesli harfler olmadan ne yazıldığı anlaşılıyor. “Sesli harf virüsü” tarafından sesli harfleri silinmiş sayfayı siz de okumayı deneyin ne kadar kolay anlaşıldığını göreceksiniz (3).

Birçok blog yazarımız şu anda bloglarının yok olduğunun farkında bile olmayabilirler.

Siz de bloglarınızı kontrol edin ve hangi blog virüsü tarafından bloglarınızın silindiğini bulun. Bu blogu özellikle 1008. blog olarak yayımladım. 1008, asal sayı olmadığı için “Asal blog virüsü” tarafından silinme tehlikesi olmadığını düşündüm. Bloglarınızda bir eksik bulamazsanız takvime bakın, eğer Nisan’ın biri ise hiç korkmayın, yalnızca bir şaka olduğunu düşünün.

(1) Milliyet Blog Yazılarım: http://aydintiryaki.blogspot.com/2007/03/milliyet-blogdaki-yazlarm.html
(2) A short notice to increase the security of your blogs: The blog virus of prime numbers and Fibonacci numbers: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=33370
(3) Savaş Şakar: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=33061

Ankara, 31 Mart 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..