Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '06

 
Kategori
Pazarlama
 

Asar-i Atika, new seller İle Satılmaz

Asar-i Atika,  new seller İle Satılmaz
 

Kimisi rutubetli bir sandık odasında, kimisi tozlu tavan arasında, kimileri ise eskicilerin depolarında yıllarca gün ışığına çıkacakları günün gelmesini beklediler. Beklerken kimileri kırıldı, kimileri yurt dışına kaçırıldı. Çok azı günümüze kadar gelmeyi başardı ve sonunda beklediklerine değdi. Çünkü talih bu sefer onlardan yana.

21.YY. da artık; ünlü markalarının ürünleriyle döşenmiş hepsi aynı kalıptan çıkma ürünlerin saltanatı bitti ve Kavramsal Pazarlama çağı başladı. Müşteriler ürünlerin sadece işlevine değil, estetik görünümüne, kendilerinde uyandırdığı hislere bedel ödemek, antikalar gibi eşiz ve değerli olduklarını hissetmek istiyorlar. Bunu hissettirebilen satıcılar ise bu işte başarılı oluyor.

Antikacılık babadan oğula nesillerce aile mesleği olarak devam ediyor. Ben de Kapalıçarşı’da antikacı, kuyumcu ve halıcıların yanında çalıştığım yıllarda geçmişin tozlu ve gizemli yollarında sembollerin anlamları çözerek, geleceği bulmanın çok büyülü bir yanı olduğunu gözlemledim. Sanırım insanları antikaya çeken, çok yüksek bedeller ödemeye razı olmalarını sağlayan şey de içindeki bu gizem ve sihir.

Benim de eskiye merakım o yıllar başladı. Daha sonra koleksiyon yönetimi ve müzecilikle ilgili seminerleri takip etmem ise kariyerimde yeni ufuklar açtı. Antika’yı bozulmadan saklamak için ilgi özen, bakım ve uzmanlık gerekiyor. Her eser ayrı bir tarih ve bir nevi ayrıntıların dünyasına yolculuk. Bu yolculuğunuz ne kadar derin ve uzun olursa o kadar çok bilginiz oluyor ama hiçbir zaman her konuda ehil olup gelme şansınız ise pek yok. İşte bu yüzden antika satın alanlar genelde satan kişinin yaşına ve bu işten anlayıp anlamadığına çok önem veriyorlar.
Antika satıcısı şarap misali bu işte ne kadar eski ise o kadar değerli ve sözüne güvenilir oluyor. Bunun dışında ustalarından öğrendiğim kadarıyla;

Antika Satmanın da Bir Raconu Var.
Antikacı:
Ağzı sıkı olur. Müşterilerinin can güvenliği için orada burada konuşmaz.
Kaynağını açıklamaz.
Sürekli gezer, araştırır, öğrenir.
Sattığı ürünlerini sever ve ona iyi bakacak kişiye satar.
Hangi ürünü kime satacağını, kimin alacağını bilir.
Elindeki eserlere gözü gibi bakar, özünü bozmadan bakımını yapar.
Antikacı tarih kadar psikolojiyi de bilir.
Tok satıcıdır.
İyi bir dinleyicidir, sabretmesini bilir.
Her dilden konuşmayı bilir.

Kolleksiyonerlik
Yazılı kaynaklara göre çok eskiden tekrar dirileceklerine ve yeni bir yaşama başlayacaklarına inanan toplulukların değerli eşyalarıyla gömülmeleri, tapınaklarda hazinelerin saklanması ve savaşlar sırasında elde edilen ganimetlerin hazine odalarında depolanmasıyla antika koleksiyonculuğu başlamış. Londra’da 1857, Viyana’da 1863, Paris’te 1882, New York’ta ise 1897 ‘de Antika Koleksiyonu müzeleri açılmış. Ülkemizde ise çok önemli koleksiyonlar olduğu halde kanunların yeterince teşvik etmemesinden dolayı yaklaşık yüzyıl önce başlamış. Geçen yıllar içinde antikacılık ve kolleksiyonerlik modadan nasibini almış ve Yirminci yüzyılın gözde meslekleri haline gelmiş.

İnsanlar Neden Antika Alırlar.
Kimi eski ve güzel günlerine dönmek için,
Kimisi nadir şeylere sahip olan çok az kişiden biri olmak için,
Kimisi gücünü başkalarına da göstermek için

Antikanın Fiyatı Neye Göre Belirlenir?
Antikanın fiyatı o eserden piyasada aynısı ya da benzerinden olup olmamasına ve günümüzde o işçiliği yapan kişilerin olup olmamasına göre değişiyor. Ayrıca antikada fiyatı belirleyen başka bir faktör ise alıcının alma arzusu ile satıcının kar beklentisidir.

Açıklama * (Eski Eser Yeni Satıcı İle Satılmaz)

 
Toplam blog
: 25
: 1919
Kayıt tarihi
: 08.06.06
 
 

İstanbul’da doğdu. Anadolu Üniversitesi’nde İşletme Fakültesi’nden mezun oldu. İstanbul Ticaret Üniv..