Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '07

 
Kategori
Cinsel Sağlık
 

Aseksüellerin heterojenliği

İnsanlar birden çok nedenle, koşulda, biçimde, yerde, zamanda aseksüel olabilirler. Olası durumlara bir bakmayı deneyelim:

Bir: Cinsel aşk yerine, platonik aşkı yeğlerler. Cinselliği yeğlememeleri için de birçok neden olabilir: Kokusunu ve tadını beğenmeyebilirler. Püritendirler, muhafazakardırlar, cinsel haz duymaktan utanırlar veya ondan uzak durmayı yeğlerler.

İki: Tecavüz, ensest, vajinismus, frijidizm gibi nedenlerle, cinsellikten korkmuşlardır veya tiksinmişlerdir. Türkiye’de ilk adet kanı gören ergen kıza tokat atıldığı düşünülürse, bu olağan. Adeti başlayıp, sonra yıllarca duran insanlar biliyorum.

Üç: Yaşlanırlar ve yorulurlar. Genelde, insanların tamamına yakını, 40 ila 60 yaş arası bir yerlerde cinsellikte dururlar. Yaşam boyu seks, tüketim toplumunun bir aldatmacasıdır yalnızca.

Dört: Spor türü çok zor bedensel koşullarda yaşama veya genetik nedenlerle, cinsel dürtüleri azalabilir veya bitebilir (durabilir de).

Beş: İnziva, yoga, perhiz gibi nedenlerle, bir süre (veya belki yaşamının geri kalanı için) cinselliğe son verirler.

Altı: Hermafroditizmin bazı versiyonlarında beden, 2 cinsel şıktan birine tam karar veremez, hormonlar da öyle. Bu insanlar, her iki cinsten de, herhangi birini seçmeye ve sürdürmeye yetmeyecek denli azar azar sahip olabilirler.

Yedi: Bakirlik / bakirelik yemini ederler. Bir papaz adayı tanımıştım (İstanbul’da). Tanrı’nın kendisine doğru kadını göstereceğini söylemişti. Ya hiç göstermezse, şıkkını sorduğumda, o zaman bakir kalacağını belirtmişti.

Sekiz: Yaşamının herhangi bir bölümünde bunun için karar alabilir. Kararın ucu açık veya kesin olabilir. Bunun nedeni dinselden entellektüele kadar epeyi geniş yelpazede seyredebilir.

Dokuz: Toplumsal kurallar, Katolik (erkek) papazlarda olduğu gibi, cinsel yaşamı yasaklar.

On: Erkekler ve kadınlar birbirini göremeyecek biçimde birbirinden yalıtılır. Sonuçta, cinsellk de öğrenilen bir şey. Bir aslan tek başına yaşayıp öldüğü bir hayvanat bahçesinde, dişi aslan konusunu hiç öğrenemez. İnsanlar da öyledir, çok nadir olarak yalıtılan insanlarda bunu görüyoruz.

On bir: İntihar eğilimi gibi, genelde delilik addedilen durumların bazılarında aseksüelite olabilir. Başka bir deyişle, libido olağan akışının dışındadır ve cinsellik alanını pas geçebilir. Böyle birini tanımıştım, ayaz bir kış gecesi üşüdüğü için koynuma girivermişti, hiçbir duygu ve bedensel etkileşim yaşanmamıştı, ne onda, ne de bende. O zaman tuhafsamıştım, şimdi anlıyorum.

Gelelim bu kümelerin anlaşabilecekleri ve çatışabilecekleri konulara:

Bir: Herhalde ilki, çocuk sahibi olup olmamak olurdu. Anımsayalım: Kutsal sayılan annelik, günümüzde genetik (koromozomları veren), biyolojik (karnında taşıyan), psikolojik (büyüten ki bu zaten çağdaş yaşamda birden çok durumda) olmak üzere 3 versiyona bölündü. Babalık da 2’ye bölünmüş oluyor. Mono-heterojen her 2 cins de 6 çeşitleme yaptığına göre, aseksüellerin de seçme hakları olsa gerek.

İki: İkincisi, cezayı göze almak babında, kültürel kimliğini ortaya koyup koymamak olur (bununla kapalı ortamları değil, kamuoyunu kastediyoruz). Türkiye’de eşcinsellerin gördüğü tepki ortada.

Üç: Sanırım çekirdek konu bu: Herkes kendi aseksüelliğinin tipini öne çıkarıp, asıl olanın o olduğunu savunabilir. Sosyal psikolojiye baktığımızda, günümüzde ve buralarda transseksüellerin homoseksüalite tekelini çokça sahiplendiğini görüyoruz.

Dört: Tüm insanlar gibi, aseksüeller de, konuşmayı sever ama yazmayı sevmez. Bu konunun yazılması yönünde çok çok adımlar gerekirken, ortada çok az eser var. Google taraması durumu gösteriyor.

Sonuç:

10’u aşan kişilik gruplarda grupiçi uzlaşma imkansıza yakın bir durum. 100 kişiyi aşınca, iş iyice çığırından çıkabilir, meydan savaşı bile umabiliriz.

O nedenle, aseksüellerin bir an önce kendi adlarına metinler üretmeleri ve bunları önce kendi aralarında tartışıp, sonra kamuoyu önünde tartışma acımasızlığına hazır duruma getirmeleri gerekiyor.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..