Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '10

 
Kategori
İlişkiler
 

aşık ile maşuk

aşık ile maşuk
 

aşık ile maşuk


Aşık, Maşuk'unu çok sever,
Maşuk'un da kendisine karşı boş olmadığını hissetmektedir aşık.
Ancak cesaretini toplayıp da bir türlü sevdiğine açılamaz.

Aradan günler aylar geçer.
Artık bu şekilde devam edecek gücü kalmadığını hisseder aşık.
Sonunda dayanamaz ve maşuk'un evine gider,
Kapısını çalar.

İçerden bir ses:

- Kim o? der.

Aşık, cevap verir:

- BEN'im...

Maşuk içerden seslenir:

- Git buradan.

Aşık bu cevaba çok üzülür,
İnanamaz bir türlü, beklemediği bir cevaptır bu...
Ama elden de birşey gelmez,
Üzgün bir şekilde ayrılır maşuk'un kapısından...

Dağlar, ovalar dolaşır aşık.
Aşkından ölecek hale gelir...
Lakin, içindeki yangını bir türlü söndüremez....

İçindeki hiç sönmeyen bu ateş, onu tekrar Maşuk'a yönlendirir,
Bir kez daha maşuk'un evine gider,
ve kapısını çalar....

İçerden bir ses:

- Kim o? der....

Aşık cevap verir:

- BEN'im, BEN...

Maşuk içerden seslenir:

- Git buradan.

Aşık deliye döner.
Aşkının karşılık bulamamasına bir türlü anlam veremez,
Üzgün, perişan, şaşkın bir halde,
Kendini yollara vurur yine.
Maşuk'un aşkıyla erir de,
Neden böyle davrandığına akıl sır erdiremez bir türlü.

Günler ayları, aylar yılları kovalar.
İçindeki ateş bir türlü sönmez aşık'ın,
Maşuk'un aşkıyla yandıkça yanar içi,
Alevler kora dönüşür ...

Dayanamaz yine,
Gider Maşuk'un evine,
Çalar tekrar kapısını.

İçerden bir ses:

- Kim o?

Aşık cevap verir:

- SEN'im... SEN ....

Maşuk içerden seslenir.

- Buyur, gel içeri o zaman.

İşte böyle bir şeydir aşk...
Öylesine seversin ki, BEN olmaktan vazgeçersin.
Kendinden, benliğinden geçersin...
Sevdiğinde yok olursun ....
Sen artık O olursun ....

Özdemir Asaf, bir şiirinde bu HAL'i şöyle anlatır:

Kim O, deme boşuna,
Benim, ben ...
Öyle bir Ben ki gelen kapına
Baştan başa SEN ...

Aşkı en güzel anlatanlardan birisidir Mevlana,
O da şöyle der Mesnevi'sinde:

"Kimi aşık görürsen bil ki aynı zamanda Maşuk'tur da o."
Çünkü sevdiğinde yok olan aşık, artık hem aşık hem de maşuk olmuştur...
Aşık ile maşuk BİR olmuştur...
AŞK olmuştur ....

diyelim ve sözü,
günümüz söylemine uyacak şekilde, şöyle bitirelim:

Yılda bir kez sevgililerini hatırlayanlara inat,
Benim, seninle her günüm 14 Şubat ....

 
Toplam blog
: 7
: 7977
Kayıt tarihi
: 12.02.10
 
 

Bir kamu kuruluşunda çalışıyorum. Ankara'da yaşıyorum. Sinema, kitap, tarih, felsefe, şiir, müzik ve..