Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Aşık Veysel'e / şiir, dostlar seni hatırlıyor

Aşık Veysel'e / şiir,  dostlar seni hatırlıyor
 

Aşık Veysel ( 1894 - 21 Mart 1973 )


Ünlü halk ozanımız Âşık Veysel ölümüne son günlerine yakın artık kara toprağı iyice özlemişti. Eninde sonunda kara toprağa kavuşacağına inanıyordu. Zaten inançlı bir insandı. Ölümden de hiç korkmuyordu.  En sonunda en sadık dostu kara topalağa kavuşmanın inanıcı içinde telli sazını kucaklayıp şöyle sesleniyordu ““Kara Toprak” adlı deyişinde:

Dost dost diye nicesine sarıldım

Benim sadık yârim kara topraktır

Beyhude dolandım, boşa yoruldum

Benim sadık yârim kara topraktır

                          ***

Nice güzellere bağlandım kaldım

Ne bir vefa gördüm, ne fayda buldum

Her türlü istediğim toprakta buldum

Benim sadık yârim kara topraktır…

Böyle çalıp ünlendi  koca Veysel.. Diyebilirim toprak için  en güzel  şiiri yazan   ve söyleyen  koca Veysel’ dir… Daha önce Aşık Veysel’den söz ederken onun tüm insanlara ve özellikle onu seven   dostlarına  armağan ettiği  “DOSTLAR BENİ HATIRLASIN” başlıklı bir deyişi vardı… Muhakkak ki bu şiire çok yanıt veren ozanlar da oldu. Ben de ölümlünün birinci yılında aynen şiirine uygun olarak “ DOSTLAR SENİ HATIRLIYOR “ adını taşıyan bir şiir yazdım.  Ve bu şiirim Âşık Veysel’le ilgili birçok seçkilerde yer aldı. Adı geçen şiirimden birkaç dörtlükle yazımı bağlamak istiyor ve tekrar sevgili ozanımız Âşık Veysel’i saygıyla ve rahmetle anıyorum.  

DOSTLAR SENİ HATIRLIYOR

Kendin gittin adın kaldı

Dostlar seni unutmuyor

Türkülerde yâdın kaldı

Dostlar seni hatırlıyor

               ***

Can bedenden ayrılıyor

Baca yanmaz yas tutuyor

Dünya seni unutmuyor

Dostlar seni hatırlıyor

               ***

Ötmez oldu sazın şimdi

Gönüllerden nazın şimdi

Hep dillerde yazın şimdi

Dostlar seni hatırlıyor

                 ***

Sen toprağa biz de sana

Dost olmuştuk kana kana

Hakk’ı seven senden yana

Dostlar seni hatırlıyor

***

Biz de senin gibi geldik

Hayat çarkından elendik

Sencileyin garip kaldık

Dostlar seni hatırlıyor

             ***

Sazın sözün telde şimdi

Kitapların elde şimdi

Şiirlerin dilde şimdi

Dostlar seni hatırlıyo

               ***  

GÜLER der ki ben Veysel’im

Çobandere’de ki selim

Merak etme pirim benim

Dostlar seni hatırlıyor.

                      22 Mart 1973- Kızıltepe

Harran’da Atatürk Çiçeği / Şiirler-  İzmir 1986

ÇOBANDERE: Sivas – Şarkışla ilçesine bağlı Sivrialan köyünde

Âşık VeyseL’in vasiyeti üzerine burada toprağa verilmiştir.

Abdülkadir  GÜLER 

02,04. 2016-  SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..