Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '09

 
Kategori
Şiir
 

Aşık yoksul Derviş'e selam

Bacı Sultan, Hak Halil'i erenler
Ehlibeyt'ten lale, sümbül dermişim
Gurbet elde selam, seda verenler
Sazı güzel Aşık Yoksul Derviş'im

Sazındaki değişine hayranım
Hacı Bektaş, Yunus Emre Fermanım
Üç, beşler, yedilerden dermanım
Yazı güzel Aşık Yoksul Derviş'im

Kubatlardan, Karacalar Köyü'nden
Pir Sultan Abdal'dan, Aşık Veysel'den
Bade içmiş Deryami'nin elinden
Nazı güzel AşıkYoksul Derviş'im

Elmadağ'da hava soğuk karşimdi
Hevenklerde üzüm, ayva, nar şimdi
Sevenleri gül, gülistan, yar şimdi
Sözü güzel Aşık Yoksul Derviş'im.

GEYLANİ'İYİM gökçe destan yazanım
İlkbahar, yaz, geldi, geçti hazanım
Haksızlığa baş kaldıran ozanım
Özü güzel AşıkYoksul Derviş'im.

Abdülkadir Güler

NOT: 27-28 Temmuz 2007 tarihinde Afyon- Elmadağı / Karacalar Köyü'nde Aşık Yoksul DERVİŞ adına bir bilgi şöleni yapılmıştı. Bu şölende ben de "Aşık Yoksul Derviş ve Şiirleri" konulu bir bildiri ile katılmıştım. Hemen orada bu şiirimi yazmıştım, Aşık Yoksul Derviş'te benim için sazını eline alıp bir türkü yakmıştı. Bu türkünün sözlerini bir başka yazımda ayrıca sunacağım. Buradan Aşık Yoksul Derviş'e, selam ve saygılar gönderiyorum.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..