Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '06

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Asıl aşk Sue Ellen'da mıydı?

Asıl aşk Sue Ellen'da mıydı?
 

Dallas, bir zamanlar pazar akşamlarımızın iflah olmaz hastalığıydı. Yaşı tutmayanlar olabilir. O zamanlar pazar günleri TRT’de şifresiz maç yayını; bizim evde de balık ile litrelik depozitolu cam şişede Coca Cola vardı. Balık tonla, kola iki şişe olurdu.

Dallas’ta hepimiz ilkokul kafasıyla Bobby-Pamela çiftini severdik. Kötü adam JR ve alkolik kötü karısı Sue Ellen, hep bu Pamuk Prenses masalından kaçma çifte kumpas kurarlardı. Onlar da her seferinde zokayı yutardı. Masumiyet mi desem, saflık mı; bizi cezp ederdi.

Türk filmlerinde hep mazlum duruma düşen Tarık Akan’dan alışkındık, bu saf ve yenik tiplemeye. Emrah öncesi dönemin soylu yenikleriydi onlar ve biz hayatı tanımamış çocuk aklımızla onları seviyorduk.

Sonra Flamingo Yolu başladı. Lane Balou adı zihnimize kazındı. Yine o küçük çocuk aklındaydık ama hala kötü adam “Şerif Taytus”tan nefret ediyor ve pazartesi sabahları okula uykumuzu alamamış gidiyorduk. Lane Balou ile Farrah Fawcett’i yalnız bırakamıyorduk. Sınıfın bütün erkek çocukları…

Ama gerçek hayattaki zamanki aşklarımız kırmızı yanaklar anlamına geliyordu. Annesi fotoroman okuyan kızlar daha girişkendi ama ilkokulda en azından bizim sınıftaki erkekler bazı yönlere gözleri takılınca pancar gibi oluyorlardı.

Benim “Mürüvvet’i seviyor” olduğumu iddia eden bir not sınıfta bulununca, bu kez sıra dayağında ellerimiz kızarmıştı. Ben ve Mürüvvet dahil. Halbuki o yaşlarda biz sevdiğimizi söyleyemezdik; duvara yazılanların faili de genellikle başkaları olurdu. Misafirlikte ikram edilen muzu almak için bile annesinin gözlerine bakan bir kuşaktık.

Yoksa ben Mürüvvet’i sevmiştim. Sınıftaki tek yeşil gözlü kızdı. Ama bizim evde evcilik oynarken Gamze “şimdi karı koca olduk. Sen beni öpeceksin” deyip beni sıkıştırırken aynı odada olan Mürüvvet’e o günden sonra bir şey söyleyecek durumum kalmamıştı.

Bunları bugün çocukluğun hoş anıları olarak anımsıyorum. Ama bir sorunun yanıtını artık o kadar net veremiyorum. Biz aslında Sue Ellen’ı mı sevmiştik? Onunla JR arasında en sonunda JR’ı vurmasına varan ilişki, Bobby ile Pamela’nın üfürük sebeplerden çatırdayan evliliğinden daha güçlü değil miydi?

Çevremdeki ilişkiler yerlerde sürünüyor. Toplumsal hayatı iş yeri ile sınırlı olan ve orada da insan gibi muamele görmeyen eş, aynı koşullarda yaşayan diğer eşten ilgi alaka göreceğim diye onu kutuya kapatıyor. Sonuçta, ne biri eğlenceli ve girişken olduğu için bağlandığı kişiden geriye eser bırakıyor, ne diğeri eski günleri geri kazanabilmek için geçmişte harcadığı çabanın onda birini sergiliyor. Bu tekil bir hikaye değil; toplumsal mutsuzluğumuzun doğal bir sonucu aslında. Şu anda hiç kimsenin ruhu, istediği bir kişiyi mutlu edecek kadar zenginliğe hatta kırıntıya sahip değil.

Çatırdayan ilişkiler, bunun en açık göstergesi. Çatırdamayanların ise çoktan ölüp fosilleştiğinden şüpheleniyorum. Aksini iddia eden varsa, bana neden eşlerin artık kavga bile etmediğini açıklasın.

 
Toplam blog
: 38
: 987
Kayıt tarihi
: 04.08.06
 
 

1968 İstanbul doğumluyum. Hayatım boyunca elemelerden geçerek önce Kadıköy Anadolu Lisesi'ni, sonra ..