Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '11

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Asıl engelli kim?

Bingöl Kız Meslek Lisesi tarafından görme engellilere yönelik hazırlanan bir projenin tanıtımı dün yapıldı. Toplantıya ilin yöneticileri, kurum amirleri ve engelliler katıldı. Hazırlanan proje ile okul öncesi görme engellilere eğitim verileceği belirtiliyordu. 

Bu projenin amacına uygun bir şekilde hayata geçirilmesi durumunda küçük çocuklar için faydasının olacağını düşünüyorum. Ancak benim asıl dikkat çekmek istediğim konu başka. İlin yöneticileri, hizmet kurumlarının amirleri bu tür toplantılara katılıp nutuk atarlar. İcraata gelince hiçbiri yok. Örneğin günde binlerce kişinin girip çıktığı, çok sayıda kurumun bulunduğu hükümet konağı engelliler için engel teşkil ediyor mu? Onlar her gün görüyor, ama görmezden geliyorlar. Ben söyleyeyim. Evet ediyor. Hükümet konağına girişte engelliler için yapılmış bir bölüm yok. Daha içeri adım atmadan kapıda bir engelle karşılaşıyorsunuz. Duyarlı bir vatandaşın yardımıyla girişteki merdivenleri aşıp bir şekilde kendinizi içeri attınız diyelim. Hemen içerde ikinci bir engelle karşılaşıyorsunuz. Asansör de yok. Birde yürüme engelliyseniz çık bakalım o merdivenleri çıkabilirsen. Birde işiniz en üst katta bulunan sosyal hizmetler kurumuna düşmüşse vay halinize. Her gün ilin yöneticileri, giriş yapıp çıktığı için hükümet konağını örnek verdim, diğer kurumların durumu da pek farklı değil. 

Engelliler için engel teşkil eden diğer bir konu ise kaldırımlar ve yollar. Normal insanların dahi yürümekte güçlük çektiği kaldırımların, yolların hali ortada. Yollar çukurlarla dolu, kaldırımların kendisi engelli. Bir yakınınız yanınızda yoksa yollarda, kaldırımlarda yürümeniz neredeyse imkansız. Peki ilin yöneticileri, belediye başkanı bunların farkında değil midir? Fiziki yapıların engel teşkil ettiğini görmüyorlar mı? Elbette farkındalar, elbette görüyorlar ama nedense bir şey yapmıyorlar. Engellilerle ilgili bir program olduğunda nutuk atmasını biliyorlar. Herkesten önce onlar giderler. Engelliler haftasında birkaç kişiye yardım ederler ama farkında oldukları engellerin kaldırılması için bir şey yapmazlar. Şimdi soruyorum. O merdivenleri engel teşkil ettiği için çıkamayanlar mı, yollarda, kaldırımlardaki engellerden dolayı rahat yürüyemeyenler mi, yoksa bütün bunların farkında olup da bu engelleri kaldırmayanlar mı engelli? 

ASIL ENGELLİ KİM? 

 
Toplam blog
: 42
: 273
Kayıt tarihi
: 05.08.09
 
 

15.02.1981 tarihinde Bingöl Merkez'e bağlı Emtağ Köyü'nde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Bingöl'de..