Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
 

Asıl suçlu eğitimsizlikte...

Asıl suçlu eğitimsizlikte...
 

Okulda öğretmen öğrencisine sormuş; "interneti bulanı mı öğrenmek istersin, osmanlı tarihini mi öğrenmek istersiniz?" öğrenci; " Osmanlı tarihini ders olarak öğrenmek zorundayım; ama hiç işime yaramayacak, ben işime yarayacak interneti öğrenmek istiyorum aslında " diyor. Kendi tarihinin önemli olmadığı izlenimi edinmiş bir şekilde.

Öğrendiğimiz hiç bir bilgi gereksiz değil. Ummadık zamanlarda kullandığımız bilgilerimiz vardır. Ben hiç bir dersimi gereksiz deyip öğrenmekten kaçmadım. Evet tam öğrenemediğim yada öğrendiğimi sandığım ama sınavdan düşük aldığım zamanlarda oldu. Fakat öğrenmekten yorulmadım. trigonemetri okul yıllarımda çoğu arkadaşım için gereksizdi, zor bir dersti ama öğrenmeyi gereksiz görmedim. Belki çok iyimser düşünüyorum ama okulda olsun günlük hayatta olsun alınan derslerin hiç biri gereksiz değildir.

Hiçbir şey öğretemiyor denilen muhasebe hocamızdan Lifo ve Fifo yöntemlerini en iyi şekilde öğrendim. O hocadan ders almak istemeyenler olduğunda ben halimden memnundum. Hocamız sırf muhasebeyi sevdirmek için notları renkli kağıtlara bastırıp dağıtırdı. Bu yolla daha çok hatırda kaldığı bir gerçekti.

Eğitimde ezberciliğe hep karşı çıkmışımdır. Çünkü okul öğrenmek için vardır. öğrenen insan sınıfınıda geçer, üniversiteyi de kazanır...

Geçmiş olmak için geçilmez dersten. Birinci sınıfta aldığım iktisat dersinden kasıtlı olarak kalmıştım. iktisat öğrencisiydim ama iktisadı iyi bilmediğimi fark etmiştim. Bu nedenle iktisat dersini ikinci sınıfta tekrar aldım, iyi ki iki yılda vermişim. Şimdi daha iyi anlayabiliyorum.

Yasin Hayal'in, fanatik milliyetçi tavırlarıyla savunmasını kırmak isteyen terörle mücadele şubesi irtica bürosu polisleri, Fatih'in Hristiyanlara hoşgörü gösterilmesini, can ve mal güvenliklerine dokunulmamasını emrettiği fermanı okununca yasin hayal'in ; "O'nun torunlarıyız. böyle fermanı olduğunu bilmiyordum. bunu bilseydim öldürtmezdim." dediği iddia edildi.

Yasin Hayal gibi olmayalım. İş işten geçmeden, keşke dememek için öğrenmeye açık olalım. Manavdan meyva alır gibi almayalım bilgiyi. Gerekenden gerektiği kadar değil de tüm bilgilere açık olalım. Sadece interneti bulanla değil, bulduklarıyla da hocalarımızın verdikleriyle tarihimizle de ilgilenelim. Hatta araştırmacı olalım...

 
Toplam blog
: 65
: 1227
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Aslen Hataylıyım ama Eskişehir'de yaşıyorum. Daha doğrusu okul nedeniyle Eskişehir'deyim. Eskişehir'..