Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Asil

Asil
 

Ben asile asilimdir, sefile asalet yaramaz!
Kendi vecizemdir. Patentli.

Normal, gündelik ilişkilerde, iletişimlerde
Hep bunu savuna gelmişimdir:
Tam da hakkınca.
Kim neyi, ne şekilde ve ne kadar hakediyorsa,
Aynen ben de onu, o şekilde ve o kadar.
Ne bir eksik, ne bir fazla.

Çünkü aksi takdirde, olacakları sadece ertelemiş olursunuz.
Oysa ne olacaksa, madem ki olacak, hemen olsun!
O kadar fazla vaktimiz yok çünkü.
Yolumuz var daha, sürekli ilerlemek lazım.
Anca…

Seri olmak lazım.
Yolda durmamak, oyalanmamak lazım.
Yoksa boşuna vakit kaybı
Ne oyalayayım kendimi?
Ne oyalattırayım kendimi

Ve de… mesela,
Karşımdaki benden izin mi aldı kötü davranmak için?
Veya beni üzmek,
Bana zarar vermek için
Ya da olumsuz birşeyler yapmak için?

Oysa derler ki…
Üstelik bayağı da yaygındır, doğrusunun o olduğunu düşünürler:
Kötü söz sahibine aittir, sen yine de iyilikle karşılık ver…
Ya da
O sana yanlış yaptıysa, hata insana mahsus
Sen affedici ol, sen anlayışlı ol, sen olgun ol…
Olumlu ol!

Katılmıyorum.
Bir, en fazla iki…denerim… O kadar, bitti!
Çünkü kötüye iyilik yaramaz.
Yanlışa doğru yaramaz!
Onun için derler zaten
İyilikten maraz doğar diye.
Yanlış toprağa doğru da eksen,
Meyvesi yaban olur, yavan olur, yalan olur.

Bu da yine vecizemdir. Yine patentli.

İlişki ya da iletişim denilen, iki ayaklıdır.
Bir “ben” vardır bir tarafta
Bir de karşında diğer “ben”
Ayaklardan biri kısaysa, ya da yoksa
Masa yamuk durur.
Sen istediğin kadar gönül dolusu ver
Alıcısı yoksa,
Boştur!

İyi olmak kolaydır, zor olan adil olmak!

Karşımdaki bana saygısızlık edecek
Ben ona ne diye saygı göstereyim?
Öyle yapana saygı duymam ki zaten
Duymadığım şeyi niye göstereyim
Sahtekar değilim ki

Karşımdaki bana haksızlık etmiş,
Hak tanımıyor, ya da hakkımı engelliyor
Veya hakkıma tecavüz etmiş, hak alanıma girmiş,
Benim hak alanımdan kendine bir hak iddia ediyor,
Ben niye ona hak vereyim,
Ona mı haklısın diyeceğim?
O bana hak tanımış mı ki, ben ona haklısın diyeceğim.
Sığır değilim hamdolsun.

Hele bir de haddini bilmeyip,
Beni, hakkı, saygıyı, kendini
Bilmeyip
Benim “haddimi-kendimi bilmemi”
İsteyecek kadar salaksa, oyunbazsa var yaaaa
Sıkar sıkar suyunu çıkarır,
Elimde oyuncak gibi,
Ben onunla oynarım alimallah.

Öylesi beni sevmese de olur.
Hatta nefret etsin benden.
Şeytandan dostum olacağına
İnsandan düşmanım olsun.

Kaldı ki insan, insan ise,
Bana düşman olamaz zaten!





Filiz Alev
17.05.”11 

 

 

 
Toplam blog
: 157
: 3152
Kayıt tarihi
: 03.03.11
 
 

Ekonomistim, emekliyim. İki evlat annesiyim. Müzikle ilgilenirim, bestelerim vardır. Düşünürüm, a..