Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '19

 
Kategori
Deneme
 

Aşırı Özgüven Zararlıdır

Herkesin kendine göre bir özgüveni vardır.
Olmazsa olmazımızdır.
Çünkü bize güç verir,
Enerjimizi artırır,
İş yapma şevki getirir.
Başarı için özgüven çoğu zaman şarttır.

Peki özgüvenin fazlası zararlı mıdır?
Evet zararlıdır.
Hatalarımızın çoğu zaman özgüvenimizin doruk yapmasından kaynaklanır.
Çünkü özgüven bize cesaret verir.
Mesela araba kullanıyorsunuz. Özgüveniniz doruk yapmışsa, kendine güveniniz artar, aşırı hızlı kullanırsınız. Yanınızda biri varsa, korktuğunu ifade ederse, daha da gaza basarsınız.
Özgüveni az olan birisi, hızlı araba kullanmaya cesaret edemez, hatta hızlı kullanmaktan korkar.
Özgüven patlaması olan bir yüzücü, riskli yerlere girer.

Benim de böyle bir şey başıma geldi.
Bir gün İstanbul boğazında,  Kuzeye doğru Sait Halim Paşa Yalısı ile Tarabya arasındaki burundan, boğaza atlayacağım, orada birkaç yaşı adam vardı, bana “bak buradan atlama, akıntı fazla, şurada cep yapmış boğaz, orada da girebilirsin.” Dediler. Özgüven patlaması var ya, onları dinlemedim, atladım. Akıntının da doruk yaptığı bir yerdi. Atlamamla sürüklenemem bir oldu. Birkaç kilometre aşağıdan zor çıkabildim. Atladığım yere şortla yürüme 40 dakika da gelebildim. O halde otobüse binemezdim. Neyse ki eşyalarım da, cüzdanım da yerinde idi. Eşyalarım da alınmış olsa, Kadıköy’e nasıl gideceğimi düşünüyordum. İşte özgüven bazen bize böyle zarar verebilir, ama ben bunu zararsız atlattım.

Bazen başkalarının özgüveni de bize zarar verir. İki sevgili boğazda oturuyorlar, kız erkeğe diyor ki” Beni seviyor musun” erkek “seviyorum“. Der, kız da “O zaman ispatla” diye cevap verir. “Ne yapayım der erkek ”Kız “boğaza atla” der, Oğlan “çok iyi yüzme bilmiyorum” der, Kızda “sevsen, atlarsın, böyle konuşmazsın” der. Oğlan atlar, iyi yüzme bilmediğinden, akıntılı boğaz suyunda çırpınmaya başlar, birkaç kişi kurtarmak için atlar, ama zamanında çıkaramazlar, erkek denizden çıktığı zaman, son nefesini vermiştir.

İşde bu şekilde aşırı özgüven bize zarar da verebilir.

Bundan sakınmak gerekir.  

.   

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..