Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '07

 
Kategori
Psikoloji
Okunma Sayısı
7951
 

Aşırı sevgi ayrılık getirir

Aşırı sevgi ayrılık getirir
 

"Bir şeyin değeri bazen kişinin elde ettiği değil, onun için ödediği şeyde yani maliyettedir" (Nietzche)
"Değer verdiğin insan sana değer vermiyorsa, bırak kendi değeriyle kalsın" (Anonim)

Maalesef hayatımızda bazı insanlara gereğinden fazla değer vermekteyiz.Maalesef doğanın kuralı böyle galiba.Çünkü ilgilendiğimiz insan değer verdiğimiz insan bizim farkımızda ise ve bizimle aynı değerde buluşuyorsa o insandan vazgeçebiliryoruz.Bu insan alışkanlık oluyor ve soğuyoruz.

İletişimde olduğumuz insan la az ilgilenirsek bu seferde gururlu soğuk kibirli damgası yiyebiliyoruz.Bunun için ne yapmak lazım?

İnsan ilişkilerinde orantılı olmak gerekiyor.Ne fazla önem vereceğiz nede gerekenden daha az önem vereceğiz.Zaten bi insana gereğinden fazla değer verirsek ya onu kaybederiz ya da kendimizi.Aşk ilişkilerinde de bu aynen geçerlidir.Eğer çok fazlaq üzerine gidersek ve ya çok az önem verirsek sevdiğimiz kaybederiz.

Dünya üzerinde insanlarda dahil olmak üzere herşey matematiksel bir si, stematiğe bağlıdır.Orantısız dengesiz hiç bir şey olmaz olamıyorda zaten.

Meyva veren bir ağacı düşünün eğer fazla meyva verirse dalları kırılır ve verdiği meyvanın kalitesi düşük olur.O yüzden ağaçlar bile her zaman ne kadar meyva vermesi gerekiyorsa o kadar verir.Bu sistematiği bozmazlar.Yani aşırıya kaçmazlar.

Herşeyin aşırısı zarar olduğu gibi sevginin de aşırı zarardır.Çok fazla sevgi gösterirsek gösterdiğimiz sevginin bi esprisi kalmayabilir.Sevgimizi de sunarken orantıyı bozmamamız gerekmektedir.

Aşırı sevgi tutkuya dönüşebilir.Tutku da insana her zaman zarar vermiştir.Tutku daha sonra saplantıya dönüşür.Ve insan sevgilisini bile kendisinden kıskanır duruma gelebilir allah korusun.

Çalışmada olsun, uyumada olsun, tatilde olsun yani hayatın her adımında aşırıya kaçmamamız gerekmektedir.

Bir sınava gireceğimizde çok aşırı çalışırsak sınav vakti geldiğinde doğru bildiklerimizi bile unutabiliriz.

Aşırı heyecan da bunun yanında iyi değildir.Heyecan paniğe sebep olur panikte yanlış yapmamıza.

Sanırım hiç kimse hayatında ve sosyal ilişkilerinde ve birebir ilişkilerinde kaybetmek istemez.Öyle ise sadece gerektiği kadar ilgi ve sevgi göstermeliyiz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Herşey dozunda olmalı,dengeler sağlanmalı,kişisel kontrol mekanizmamiz her dakika saat gibi düzenli bir şekilde çalışmalı.Size katılıyorum.

Dolmakalem 
 27.07.2007 11:25
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 22
Toplam yorum
: 46
Toplam mesaj
: 5
Ort. okunma sayısı
: 2216
Kayıt tarihi
: 16.07.07
 
 

Konya'da ticaretle uğraşmaktayım. İşim rahat ve basit olduğu için sosyal ve düşünsel olaylara, yaşam..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster