Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '06

 
Kategori
Müzik
 

Aşk biter mi? ("adamım bu küçük işlere ben bakarım")

Aşk biter mi? ("adamım bu küçük işlere ben bakarım")
 

Bazen öyle şarkılar var ki kalbimi sanki dağlıyorlar dinlerken. uzak olduğumu, yitik olduğumu, kaybetmiş olduğumu bir daha anımsatıyorlar bana. ezginin günlüğü böyle şarkılar yapar ya hep. işte bu da onlardan biri.

Sigaramın dumanına sarsam saklasam seni /Gitme gitme gittiğin yollardan dönülmez geri /gitme gitme el olursun sevdiğim incitir beni /yokluğuna yol yol olsam uzasam unutmam seni /akşam vakti sardı yine hüzünler /kalbim yangın yeri gel kurtar beni senden akşam vakti dolaştım yine sokakta / yırtık bir afiş seni gördüm duvarda.

neden bilmiyorum bu şarkıyı dinlerken sadece kendi yitiklerimi değil, sanki tüm insanlığın bir zamanlar hissettiği yürek acılarını tam da göğsümün ortasında hissederim. biraz rembetiko biraz terk etmişlik, biraz delilik, biraz sevda, biraz aşk ve biraz da kayboluş. tüm bunları bir tek şarkıda nasıl da bulurum...

Ezginin günlüğünü dinlemeye devam ederken yine seslenirler en umutsuz anımda bana ve tüm hüzünlerimi bırakırım bi yana.

"Aşk bitti, elimden sanki minik bir balık kayıp gitti..aşk bitti, içimden sanki bir şeyler kopup gitti.. aşk hiç biter mi?

hiç bişey olmamış gibi boşlukta kaybolup gider mi? aşk hiç biter mi?? aşk hiç biter mi"

"kalır adımızda/ bi sokak duvarında / bi ağaç kabuğunda /bi takvim kenarında /kalır bi çiçekte / bi defter

arasında /bi tırnak yarasında / bi dolmuş sırasında/ kalır bi odada, bi yastık oyasında/ bi yer yatağında

aşk hiç biter mi, aşk hiç biter mi?

kalır dilimizde yinelenen bi şarkıda / bi okul çıkışında... bi çocuk bakışında.... kalır bi kitapta / bi masal perisinde /

bi hasta odasında/ bi gece yarısında/ kalır bi durakta/ yırtık bi afişte, buruk bi gulüşte, dağılmış yürüyüşte

kalır bi sokakta / bi genel telefonda / bi soru yanıtında / bi komşu suratında/ kalır bi pazarda /bi kahve

kokusunda /bi tavşan niyetinde / bi çorap fiyatında /kalır bi yosunda / bi deniz kıyısında /bi martı kanadında /bi

vapur bacasında

aşk hiç biter mi?

sonra ezginin günlüğünde ilerlerken beni en mutlu eden ve "benim adım ebruliiiiiiiii" diye uzattığım en güzel şarkısı gelir. ben bu şarkıdan dolayı bazen "adamım bu küçük işlere ben bakarım" demeyi çok severim.

"uyanır gece yarısı yoktan sevda yaparım/

adamım bu küçük işlere ben bakarım

dilsizler bana danışır

kelebeklerin aklı benim

gemilerle her gece ben,

çok uzaklardan dönerim

çağırırlar küçük adımı,

karafakiden ben akarım,

adamım, bu küçük işlere ben bakarım yanarım

benim adım ebruli, biraz gerçek biraz rüya

yalanımı sevsinler aşksız dönmüyor dünya

yalanımı sevsinler yalansız dönmüyor dünya..

kalbim sevda kuyusu

her gün yoldan çıkarım

adamım bu küçük işlere ben bakarım yanarım


dilsizler bana danışır,

kelebeklerin aklı benim

sen unut geçmişini

ben aklımda tutarım

adamım bu küçük işlere ben bakarım yanarım

benim adım ebruliiii

biraz gerçek biraz hülya

yalanımı sevsinler aşksız dönmüyor dünya...

ben bu şarkıları dinlerken bi yandan hayatımın bazı anlarını yeniden kurgular, yeniden yaşarım. bazı cümlelerde bir anda hüzne, bazılarında birden sevince döner ruhum.

ben sanırım lanet bir duygusalım.

 
Toplam blog
: 121
: 2834
Kayıt tarihi
: 09.07.06
 
 

Başkentte doğmuşum ve orada gidilecek tüm okullara gitmişim: ODTÜ-Psikoloji ve Ankara Üni. İletiş..