Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '08

 
Kategori
Siyaset
 

Aşk Bu Değil

Aşk Bu Değil
 

Niyet kötü olmadıktan sonra...


Türk sanat müziği dalında bir şarkı vardır:

Aşk bu değil, yapma güzel

Sen insanı öldürürsün...

Ben bu şarkının sözlerinden esinlenerek, meramımı şöyle bir söylemle anlatma gereksinimi duyuyorum.

Din bu değil yapmayın beyler,

Siz insanı delirtirsiniz

(Hatta zıvanadan çıkarırsınız....)

İslam dini, Hz. Muhammed’in ölümünden sonra başlayan; gerek kasıtlı gerek kasıtsız eylemler, anlayışlar sonunda, özünden saptırılmış. Orasından burasından çekiştirile çekiştirile, Kur’an-ı Kerim’in yani Yaradan ın mesajları, toplumlarda yanlış yorumlanır olmuş.

Köşkte verilen davetlerin görüntülerinde, dikkatimi çeken bir şey oldu. Önce tesadüf herhalde, dedim.Ama sonraki karelerde de aynı sahnelere tanık oldum. Sizin de dikkatinizi çekmiştir ama üzerinde yorum yapmayı gerekli görmemiş olabilirsiniz. Davete gelen erkek konukların bazıları First Lady ile (Böylesi sözcüklerden hazetmiyorum ama yaygın olduğu için kullandım.) tokalaşıyor, bazıları tokalaşmıyor.Tokalaşmayanların başında Sayın Başbakan göze çarpıyor.Birkaç tane de Bakanın, ev sahibesinin elini sıkmadığını gördüm. Ve bir de Bayan Erdoğan’ı Köşkteki davetlerde göremedim. Nedenini düşündüğümde aklıma gelen cevap için emin olmadığımı söyleyebilirim.Ama burada yazmadan da geçemiyeceğim.

Kadın eli sıkmanın, İslam’a aykırı olduğunu düşünen insanlar var toplumumuzda.

Benim çevremde gözlemlediğim tokalaşmayan, hiç kimse ile (karşı cinsten) tokalaşmıyor.Ama televizyonda gördüğüm, bahsettiğim kişilerin karşı cinsten bazılarının elini sıkıp, bazılarının elini sıkmayışı dikkat çekici. Sanırım tokalaştıkları, onlara göre zaten cehennemlik olanlar, o yüzden sakıncalı değil.Müslüman kadınların elini sıkmak ise her iki taraf için de günah...Siz ne dersiniz? Paranoyaklık mı yapıyorum.

Güzel dinimiz ne hallere sokulmak isteniyor. Beyni yıkanmış gençler duyuyorum çevremde. Ailesi beş vakit namazını kılan, normal bir Müslüman yaşantısını sürdüren kişiler olmasına rağmen onlara; siz Müslüman değilsiniz, diyerek birtakım tarikatların dayatmalarını gerçek İslam gibi göstermeye çalışıyorlarmış.

Bunları duyunca, artık sapla samanı karıştırıp her şeyden kuşkulanmaya başlamamak elde değil. Namaz kılmak için başımı örtüyorum doğal olarak. O sırada başım örtülü olarak kapıya çıkmış olabiliyorum. Tanıdıklar, gözleri büyüyerek bakıyorlar.” Sen de mi, hayırdır...”

Korkuyorum birilerinin yüzünden dinimizi, inancımızı yaşamamız da sorun olacak.

Kur’an da “ Allah ile aldatanlar “ diye bahsi geçenler İslamiyeti asırlardır hiç layık olmadığı bir konuma getirdiler. Günümüzde yine onlar yüzünden daha da tanınmaz bir hale geliyor.

Oysa batıda vaftiz törenleri, nikah törenleri dinsel görüntüler eşliğinde oluyor. Hatta devlet başkanları yemin törenlerinde İncil’e el basarak yemin ediyor. Çoğu Hıristiyan ,Pazar günleri, aksatmadan kiliseye giderek ibadetini yapıyor.

Hiç aklım almıyor, niye keskin çizgilerle insanlar birbirinden ayrılmaya çalışılıyor. Eğer ille de bir yerde olmak gerekiyorsa, uçlarda değil de ortada olmak daha emin bir konum olsa gerek JJ

Öyle tanıdıklarım var, namaz bile yobazlık belirtisi onlara göre. Öyle tanıdıklarım da var, erkekli kadınlı birlikte oturmaya karşi.

Belli bir yaşa kadar ateist olup ta, sonradan camiden çıkmayanları da görüyoruz, tam tersi olanları da.

Herkes istediği gibi düşünebilir, inancını istediği gibi yaşayabilir ya da yaşaması gerekir. Dini, kendi çıkarları için kullanmama koşuluyla.

İslam dininin özü Allah’a , ahirete inanmak, insan haklarına saygı göstermek “Yaradılanı, Yaratan’dan dolayı sevmek” (Yunusun dediği gibi).

Kendilerine cenneti garantilediğini sanıp başkalarına da cehennemi layık görenleri uyarmak için yazılan bir öyküyü bir çok kişi bilir:

İki komşu kadından, biri beş vakit namazında, diğeri hafifmeşrep diye adlandırılan niteliğe sahip bir kadınmış. Namaz kılan kadın, komşusunun gelenini gidenini sürekli izlermiş. Bir gün namazı sırasında komşusunun kapısını gözetlemiş. Hem namaz kılmış hem de komşusuna gelenleri saymış. Daha sonra ikisi de ölmüş. Melekler, namaz kılanın Cehennem’e diğerini Cennet’e konulacağını konuşuyorlarmış. Namaz kılan “Nasıl olur “ demiş. “Yanlışlık olmasın, ben ibadetimi yaptım, o günah işledi” melekler “sen namazı kılarken, başkasının ayıbını araştırdın. O ise yaptığı günahları için Allah’a yalvararak tövbe etti, gizlice namazını da kıldı.”

Bazen ülke gündemi dışında havadan sudan ya da insan ilişkilerini konu alan yazılar yazmaya niyetleniyorum.Ama büyümesinden korktuğum yangını görüp de kayıtsız kalamıyorum.

Değerini bilemediğimiz usta şairimiz Nazım Hikmet ne güzel söylemiş:

SEN YANMAZSAN, BEN YANMAZSAM, NASIL ÇIKAR KARANLIKLAR AYDINLIĞA....

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..