Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '09

 
Kategori
Kitap
 

Aşk-Elif Şafak

Aşk-Elif Şafak
 

Aşk, dedin de...


Niye bu kadar heyecanlıyım?

Her yeni başlangıç beni böyle titretir mi?

Önce Aşk okudu Aşk'ı, sıra bende; ondan sonra okumak ve üzerine yazmak korkutucu mu?

Sustum. Susup okumaya başladım....

O son yok, yok! Çekin burnumun dibinden o sonu! Bitişlerle yüzleşmek istemiyorum!...

Sen deniz misin, göl müsün; ya taş, taş kim?

David ile Ella'nın arasındaki o yoğun boşluğu tuttum, iyice sıktım; ya gidersin ya da seni boğarım! dedim, birden.

Aşk'ın inceliklerine zaman ayırmalı.

Baba Zaman'da biraz daha kalmak istiyordum ama Şems yola çıkıyordu, ona eşlik etmeliydim...

Bir parçam orada kaldı, Baba Zaman'da.

Kainatta tesadüf diye bir şey var mı, hadi çekinme, söyle!

Aşk bizimle beraber akıyor...

Bir itiraz eden yoktu, biz de Şems'le birlikte girdik Konya'ya.

Sen, hey adam, kadın; para verirken dilencinin yüzüne bakabiliyor musun? Seni gidi korkak, seni!...

Dilencinin gözündedir ölüm.

Nedir hayat? Bir hüzündür, bir saadet; öyleyse çık maviliğe, bol bol kanat çırp!

Biz alışmışız dıştaki pisliği görmeye, bilmeyiz içteki pislik nasıl görülür.

Elif Şafak, ben bu Aşk'ta Ella'sız yola devam etmek istiyorum, keşke sen de onsuz Aşk'lasaydın.

Hepimize şart bir ayna, ipek bir mendil ve billur bir şişe.

Niyet niyet niyet!...

Ella araya girince düşüyorum Aşk'tan, buna bir çözüm bulmalıyım. Mutlaka Ella'sız yoluma gitmeliyim.

Şüphe iyidir, insanı canlı tutar, hayatta.

Güneş'in çok cici oyuncakları var. Güneş oyuncaklarıyla cici cici oynuyor. İçim kıpır kıpır seyrediyorum Güneş'imi.

Herkes kabını çıkartsın, işte deniz, hadi!...

Aziz haklı, ortada bir sorun varsa, bu "din" sorunu değil, "dil" sorunu. Biz birbirimizi anlayamıyoruz. Çeviri hatalı olunca...

"Oğul babanın sırrıdır." Hadi çöz!

Seninki senin, benimki benim mi? Seninki senin desem, benimki de senin ya da ne benimki var ne seninki, olmadı, ne sen varsın ne ben.

1. Not: Taşmaya hazırlanın.

2. Not:

Boşluk, yine o bildik
yabancı boşluk
dikildi önüme,
diklendi, git! derim,
gitmez, kal! derim, kalmaz;
boşluk, alabildiğine boşluktayım.

3. Not: Çöl Gülü, insanlar niye öyle böyle şöyle Çöl Gülü, hadi çekinme, söyle!

4. Not:

Sinme Çöl Gülü,
ayağa kalk!
sen temizsin,
asıl pis olanlar,
seni kovalıyanlar.

5. Not: Şu anı yaşamalı, doğru, haklısın ama, mazi bırakmıyor ki peşimizi.

6. Not:

Mevlana,
benden şair olmaz, demiş,
zaten pek şiir sevmem,
inanmam!
kulaklarımla duysam
yine de inanmam!
yazma,
yazıp yazıp
önüme koyma!

Ş.Y.





 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..