Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '17

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Aşk Eskilerde mi Kaldı?

Aşk Eskilerde mi Kaldı?
 

Hekim Ali Süavi Efendi - Urfa'nın Kurtuluşu


 

Aşk Eskilerde mi Kaldı?

Günümüzde Gerçek Aşk ve Âşıklar Oluyor mu?

 

nazanss.blogspot.com

 

Hekim Ali Süavi Efendi

Urfa’nın kurtuluşu

 

Aşk eskiden de önemliydi şimdi de önemli. Tabi bilene. Yüreği pır pır atana, karnında kelebekler uçuşana…

Sevdiği için canını verenler var,

Onsuz olamayacağı için kahrından hasta olup yataklara düşenler var.

Olmaz mı?

Ne büyük aşklar olmuş eskilerde.

Şimdilerde böyle aşklar var mı bilemem ama Aşk adı var ve bu çok güzel.

 

Aşk ilaç gibi.

İlla yaşaman gerekmiyor.

Yaşatabiliyorsundur. Bu nasıl oluyor.

 

Yazar sayfalarında, ressam tualinde, şair dizelerinde, şarkı söyleyen güzel sesinde.

Hiç biri mi yok o zaman gözlerin sana aşkı anlatır ve anlattırır.

Bakarsın ve bakılırsın.

O zaman bilirsin inan ki aşkı.

 

Ben kitaplarımda aşk olmazsa olmaz diyen yazarlardanım.

 

 

Hekim Ali Süavi Efendi – Urfa’nın Kurtuluşu

Kitabımda da ne aşkları yazdım.

Okuyanlar bilirler.

 

Ben okumayanlar için, Hekim Ali Süavi’ye yazılmış kısa bir mektubu aktarmak istiyorum.

‘Sevdiğime,

Ali Süavi’ye, canıma…

Seni sevmekti bütün her dem hayatım.

Seni evimizde gördüğümde ‘işte o’ demiştim.

Çocukken babaannemin anlattığı masallardaki peri padişahının oğluydun…

Çok yakışıklıydın Ali Süavi.

Çok güzel bakıyor, çok güzel kokuyordun.

Seni görüp sana sevdalanmayan başka taze yok muydu acep diye merak ettim.

Hep kıskandım, başka gözlerden, başka ellerden…

Bazen havadan, kuştan, güzel papatyadan!

Bazen gururlandım;

Kimin yanında böyle beyzade var ki dedim.

Anladım ben kendime yapmışım.

Kendime nazarlar etmişim.

Ey beyzadem. Erim, erkeğim, hekimim, sevdam…

Sana bunu yazdıktan sonra saklayacağım.

Belki hemen bekli de çok sonra bulacaksın.

Seni bir uzun ömre yetecek kadar çok sevdim.

Bir gün eve gelen kadına sordum. Sevda nedir?

Dedi ki bilmem hiç yaşamadım. Kimse yaşatmadı.

Allah senden razı olsun. Sevdayı yaşadım sen yaşattın.

Seninle olmak bir gün bile yıllara değerdi.

Ben çok günler geçirdim seninle.

Bir uzun ömre bedel

Sen Ali Süavi efendim. Gönlüm canım.

Ben bilirim ki nazarlar ettim kendime ve bize

Seni bu yürekle, bu sevdayla bir yerlerden, hep göreceğim ve sen mutlu ol diye hep dua edeceğim.

Sen mutlu ol hekimim.

Sen gül, senin güzel yüzün hep gülsün. Sen ağlama.

Beni unutma ama ancak gönlünün bir yerinde sakla...

Gönlünün hepsini bana ayırma bu bana azap verir.

Sen sevgi adamısın.

Yine sev.

İnan başka sultanlarda sevsinler seni...

Sen güzel adamsın. Ben seni çok sevdim çok.

Allah’a emanet ol.

Senin sultanın.’

 

 

 

 

Nazan Şara Şatana

nazanss.blogspot.com

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....