Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '09

 
Kategori
Deneme
 

Aşk Gülümsetebilmeli

Aşk Gülümsetebilmeli
 

Aşk Gülümsetebilmeli


Aşk insanın kendini tamamlama isteğidir. Bir elmanın diğer yarısı gibi arar durur mutluluğu insan. Üstelik cennetten kovulmaya sebep olan o yasak elma hala orada dururken. Bulduğumuz diğer yarı bazen sihirli elmanın bazen de yasak elmanın yarısıdır. İnsanlığın sevgi ve tamamlanma arayışı hiç bitmeyecektir.
Kimi sevda zordur, ağırdır. Sarp yolardan geçilir. Kimi zaman hızlı koşulur kimi zaman ılık yaz yağmurlarında ıslanılır. Kış ortasında rengârenk çiçekler açtırır. Kimi zaman yaz güneşi gibi ısıtır içinizi kimi zaman ışıkları solar. Kanadından berelenmiş bir kuş gibi uçarken acı çeker. Kimi zaman da vazgeçilir. Duru bir göldür kimi zaman. Kimi zaman kıyılara çarpa çarpa sakinleşmeye çalışan hırçın bir deniz. Ne mesafe tanır ne zaman. Kısacık bir ana bile sığabilir. Veya bir ömre yayılabilir. Sevmek böyle bir şeydir. Bile bile bir çemberin içine girer BEN ile SEN. Ve BİZ çıkar ortaya. Sevilen öylesine içselleştirilir ki onunla nefes almaya başlarsın. Onun gözleriyle bakarsın. Onun sözleriyle gülersiniz. Ama gün gelir çember daha da daralır. Sıkışıp kaldığını hissedersin. Ve bir gün artık çıkmak istersin. Yalnız başına nefes almak istersin. Nefesim sensin dediğin kişiden ayrı nefes almak istersin.
Arkana bakıp gülümsersin. Aşk gülümsetebilmeli. Beraberken de ayrı iken de.
Çok uzaklardayken de. Tatlı bir anı olarak kalmalı. İntizar etmeden, mutluluğunu dileyebilecek kadar çok sevebilmelisin. Ve o kadar güzel anımsayabilmelisin. Gülümseyerek anımsayabilmelisin. Gülümsetebilmeli anılar… Her şeye rağmen gülümsetebilmeli sevda.

Yüzümde senden kalan
Bir gülümsemeyle
Dolaştım gün boyu
Nereye baksam sen,
Zamansız çiçek açtım.

Dedirtebilmeli… Aşk her şeye rağmen gülümsetebilmeli.

Elif Şafak'ın AŞK adlı romanında yazdığı gibi " “ Başlı başına bir dünyadır aşk. Ya tam ortasındasındır, merkezinde, ya da dışındasındır, hasretinde.”
Hasrete sebep sevdam ise ben hasret çekmeye de razıyım. Ortasındayken, merkezindeyken bile çekilen hasretler vardır. Ben her şekilde sevdamı yaşamaya razıyım. Ama gülümseyerek... Ne mutlu bana ki bir gülümsetenim var, uzağımda olsa da. Merhaba sevdam, merhaba hasretim. Yüzümü gülümsetenim. Merhaba. Hoş geldin dünyama.
Müşerref ÖZDAŞ

 
Toplam blog
: 59
: 676
Kayıt tarihi
: 13.09.09
 
 

10.06.1961 Kütahya-Simav doğumlu. Tüm eğitim hayatı İzmir'de geçti. 1982 E.Ü.Fen Fakültesi Biyolo..