Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

02 Kasım '06

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Aşk ve evlilik üzerine notlar...

Aşk ve evlilik üzerine notlar...
 

Yil 1971 yili.

Hava Harp Okulu sinavlarini kazandim. Temel Askerlik Egitimindeyiz. Annemle babam ziyaretime geldiler. Izmir'de abimi ziyarete gitmislerdi.

Annem haberi verdi:

-Abin evleniyor!...

Zor is...

Abimin nasil iki kadin arasinda kaldigini bilemedin 7 yil sonra anladik.

Biriyle beraber olmak icin oburune az zaman ayirirsin... Birisi ile beraberken oburu ile olamadigin icin rahatsizlik duyarsin... Seni sevdigine inandigin iki kadinin neden birbirlerinden haz etmediklerini anlayamazsin?...

Sonralari Alanya'ya gittigimizde, kardaslarla sohbet ederdik. Ask ve evlilik uzerine. Anlayamazlardi...

Daha daha sonra Kenan evlendi. Benim kucugum... Anladi... Sevdigi iki kadin arasinda belki de en cok cirpinan o oldu. Ruzgara tutulmus yaprak gibi suruklendi. Bir oraya, bir buraya...

Son on yildir ben anami gormem. Goremem. Agabeyim belki de 15 yildir gormemistir. Talat evlendi evleneli anam evlerini gorememistir. Saffet'in karisinin ismini bilir, kendisini bilmez...

Anam artik durmus durulmus, 80 yaslarinda bir koca kari olmustur...

Anam 1971 yilinda herhalde 48 yaslarindaydi. Gaye'nin simdi ki yillarinda. Anam 48 se, agabeyim diyelim 30, ben 18, Kenan 15, Talat 13, Saffet 11 yaslarindaydik.

Dunya gunesin ve kendi etrafinda cilginlar gibi kostururken, aslinda bir yere varamiyor... Kuyudan su ceken essek veya harmandaki okuzler gibi habire ayni yerde dolaniyor... Bir yere ulastigi yok. Habire ayni telden calip, ayni yerlerde dem vuruyor.

Bizim hayatimiz gibi.

Savaslar bitmiyor. Olumler bitmiyor. Depremler bitmiyor. Acilar, neseler hep ayni. Kiskancliklar da.

Gaye 48 yasinda. Umut 25. Kanat 24. Bulut 18. Yagmur 11. Gaye Umut'la ilgili dertlerini, simdilik dertsiz Bulut'a, Yagmur'a anlatiyor.

-Ben onlari okuttum, buyuttum...

Gulumsuyor musunuz?

Oh olsun mu diyorsunuz?

Iciniz mi burkuluyor?

Kahir mi ediyorsunuz?..

Neler hissediyorsunuz bilemem. Ama bildigim bir sey vardir. Dunya habire yerinde donuyor. Siz de onunla. Bir yerlere gidip, birseyler yapip, bu donusu degistireceginizi sanmayin!...

Sizin de donup dolasip, ayni yere geleceginiz gunler yakindir.

Biz biraz erken vardik...


Biloxi, 2003, Evliligimiz'den Notlar

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..