Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '09

 
Kategori
Güncel
 

Aşk

Yıldızların eşliğinde köydeki balkonda, Elif Şafak’ ın AŞK’ ını bitirdim. Daha önce hiçbir yazısını ve kitabını okumamıştım Elif Şafak’ ın. Hatta sizin sevip sevmediğinizi bile bilmiyorum. Ama ben sevdim AŞK’ ı. Mevlana’ yı, Tebrizli Şemsi, Aziz ve Ella’ yı çok sevdim. Bu kitapta bazı karakterleri kendimle özdeşleştirdim. Belki de bu yüzden çok sevdim AŞK’ ı bilemiyorum. En yakın zamanda Mevlana üzerine derin bir araştırma yapmalıyım.

Yıldızlar demiştim değil mi? Evet, yıldızlar… Yıldızları izlemek güzeldi. Ve yıldız kayarken yürekten dilek tutmak güzeldi. Daldığım hayallerden silah sesleri ile uyandım. Yakınlarda bir yerlerde peş peşe atılan silahlar sesleri. Üşümüştüm. İçeri girdim. Bir haber kanalına gözüm takıldı. Seferihisardaki orman yangınından bahsediyordu. Yaz ayının neredeyse artık alışılagelmiş görüntüsü. Olmaması gereken ama olan. Memleketimizin ciğerlerini yavaş yavaş yok eden ve tahrip gücü yüksek olan orman yangınları. Bir fidanın, ağaç olana kadar geçenki zamanı düşünün.Ve bir de yanan ormanlarımızı. Ya da belki de bilerek yakılan ormanlarımızı. Düşünmüyoruz, düşünemiyoruz ya da belki de düşünmek istemiyoruz. Ne yapacaksınız yanan ormanlarımız yerine? Yazlık mı, site mi, yoksa bilmem kaç katlı apartman yada bahçesinde havuzu olan villalar mı? Ahh, doğru ya nasıl unutmuşum, bazı insanların maddiyat uğruna yapamayacak hiçbir şeyi olmadığını. Ama, böyle insanlara inat, elimden geldiğince fidan dikeceğim memleketimin toprağına. Herkes sadece bir fidan dikse benim gibi, yetmiş milyon fidan demek olur bu. Ve ben çok iyi biliyorum ki, bazı insanlar bir fidandan çok daha fazlasını dikebilirler.

Nedenini bilmediğim bir üşüme var benimde. Anları düşünmek istiyorum. Yaşam, anların bütünüdür. Kötü anları tekrar yaşamak istemeyiz. Ama, her zaman yaşadığımız güzel anların tekrarını isteriz. Ve bazen güzel anların değerini, kötü anları yaşarken anlarız. Anların kıymetini bilmek için yaşama geç kalmamak, güzel anlara geç kalmamak gerekir. Zira, geç kaldıktan sonra yaşayamadığımız anların pişmanlığını duymak son derece MANASIZ olur…

 
Toplam blog
: 149
: 435
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

1999 yılında Ted Kdz Ereğli Kolejinden, 2003 yılında İstanbul Üniversitesi İtalyan Dili ve Edebiyat..