Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '14

 
Kategori
Anılar
 

Asker şairlerimizden Enver Tunçalp

Asker şairlerimizden Enver Tunçalp
 

Şair Enver Tunçalp ile ( 1975 - Ankara)


Enver Tunçalp asker şairlerimizdendir. Kendi ifadesiyle 1937 yılda Silahlı kuvvetlerimizde yaptığı hizmetlerinden dolayı aldığı birçok ödüllerin yanı sıra bizzat Atatürk’ten de ödül almış dürüst bir askerdir. Ben O’nu 1970 ‘ten sonra tanıma fırsatını buldum. Ne zaman Ankara’ya gitsem hem onunla görüşme imkânını buluyordum. Cana yakın, sevecen ve dürüst bir insandı. Vefatından önce bir ara bana bir dosya gönderdiler. Bu dosyada, şiirleri, eserlerinin adı ve basıldığı yerler, özgeçmişi, hakkında yazılanlar ve bana özel olarak yazdığı bir mektubu vardı. Özetle aynen şöyle diyordu:

Sayın Abdülkadir Güler,

Türk edebiyatı içinde ve halen dergi ve gazetelerde yazı ve şiirler, araştırmalar yazan güvendiğim, takdir ettiğim ve sevdiğim insanlardan biri sizsiniz. Sizleri öyle tanıyor ve öyle görüyorum. Sizlere benimle ilgili biz dosya gönderiyorum. Ölüm hepimiz içindir, Bir gün sizden önce bu diyardan göçersem beni unutmamanızı ve ara sıra seni sanatçı dostlarımıza hatırlatmanızı diliyorum” diyordu. Sevgili Enver Tunçalp’ı Haziran 1992’de öbür âleme uğurladık. Vefatından sonra birkaç kez daha yazı daha yazdım. Aradan 22 yıl daha geçti.  Şimdi vefatının 22. Yılında bir kez daha onunla ilgili bir yazımı yazıyorum.

Hicrî 1329 / Miladi 1914 yılında Preveze'de doğdu. Balkan Harbi üzerine İstanbul'a göçen ailesi Mudanya'da iskân edildi. İlkokulu Mudanya'da bitirdi. Bursa Askeri Lisesi'ne girdi. 1932'de Maltepe Askeri Lisesi'nden mezun oldu. Tank ve Zırhlı Birlikler Okulu'nu ikmal etti. Süvari ve Tank Birlikleri'nde hizmet gördü. Genelkurmay Tank Kadro Şubesi'nde çalıştı. Etimesgut Zırhlı Birlikler Eğitim Merkezi Kumandan Muavini iken 1960 yılında Tank Albaylığı'ndan emekli oldu.

Türkiye'de ve Avrupa'da KİM KİMDİR Antolojileri'nde, Asker Şairler Antolojileri'nde ve diğer birçok antolojide yer aldı. Emekli olduktan sonra ilahiyat fakültesine devam etti. Milletlerarası ahlaklı insan ve yetiştirme kuruluşunun daveti ile hemen hemen bütün Avrupa'yı dolaştı ve oralarda konferanslar verdi. Hamasî ve ahlakî şiir ve yazılar yazdı. İlk şiiri 1931'de Bursa'da yayımlanan Halkın Sesi Gazetesi'nde, ilk kitabı 1941 yılında yayımlandı. Bazı dergi ve gazetelerde önemli kademelerde görev yaptı. Çok sayıda ödül alan Tunçalp, 09.06.1992 tarihinde vefat etti.

ESERLERİ:

ŞİİR.  Trakya Türküleri (1941),Şaşkın Bakışlar (1944), Tanrıya Dualar (1947), Türküm Ne Mutlu Bana( 1950), Gaziantep’in Halkı (1950), Şükür name ( 1958 ),İntikam Destanı ( 964), Çiçek Açan Seccade (1972), Kışladan  Sesler (1972 ),Cumhuriyetin 50.Yıl Destanı (1973), Anne,baba ve Ata Sevgisi (1975),Teknoloji ve Teknik Şiirler (1979 ),Bağlıyız Atatürk‘e (1981 ),Yurtta Sulh,Cihanda Sulh (1986), Derleme ev İnceleme olarakta: Manzum Buhari-i Şerif Peygamber Sözleri (1957), İslam’da Mutlu Günler (1960),Yeşil Ay Ülküsü (1958 ),Malazgirt ve Alp Aslan Destanı (1973), Gönül Tahtında GüzideTaranoğlu (1979 )  gibi eselerinden bazılarıdır.

Vefatının 22. Yılında rahmetle ve saygıyla anıyor ve Enver Tunçalp’ın “ Türk Şairleri” başlıklı bir şiiriyle anmak istiyorum. Adı geçen bazı şairlerimiz de bugün bazıları yok aramızda onları da rahmetle anıyorum.

Çelikcan,Yurdusev,Tufan ,Soyuer

Bu alanın eri, Türk şairleri

Satoğlu, Nail Tan, İrfan ve Ünver

Uyarır bizleri Türk Şairleri

***  

 Minnetoğlu,Aybar, Çakırtaş bizden

SamiAteş, Göktürdk, ayrılmaz izden

Kemal Or,Kayacan, Aşar denizden

Hak yolun rehberi Türk şairleri

*** 

Aygün, Aybar, Zafer, Halıcı, Oray

Mualla ,Pıınarses, Kavukçu’yu say

Zorlutuna sanki göklerde bir ay

Her çağda ileri Türk şairleri

*** 

Yıldız, Güngör, Nurşah, Nazmiye, İlkan

Çelikoğlu, Çoruh, Yalçın ve Volkan

Gülhani ve Çatak dosttur her zaman

Dolaşıyor illeri Türk şairleri.

***

Saka, Süha, Esen vefalı kişi

Kerim Aydın Beşer başarır işi

Çınarlı, Esenyel bilir geçmişi

Her çağda Özveri Türk şairleri

***

 Abdülkadir Güler uçar yolunda

Aziz bolel ise destek kolunda

Aslangül, Makal var Anadolu’da

Her yolun önderi Türk şairleri

***

Sadık Ok vefalı, arar bizleri

Yaşar Faruk İnal sildi izleri

Âşık Çankaya’nın yorgun dizleri

Dönmez yoldan geri Türk şairleri ( 1 )

Evet bu adı ,soyadı geçen şairlerimizin  bugün bir kısmı yok aramızda. Şair Enver TUNÇALP ile birlikte tüm vefat edenleri saygıyla ve rahmetle anıyor, mekânları cennet olsun diyorum. Rahmetli E.TUNÇALP’ın bir vasiyeti üzerine bir kez daha rahmetle anmış oldum. Bir nebzecik görevimi yapabilmiş isem ne mutlu bana…Bu akşam Allah Kerim, yarına Allah büyüktür, gün doğmadan neler doğar…

1- Enver Tunçalp, Gülpınar Aylık sanat ve Kültür Dergisi Sayı: 68, Mart 1981-

----------------------------------------------------------------------

Abdülkadir GÜLER 

28 Eylül 2014- SÖKE 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..