Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Askerde şair olur bütün erkekler!

Askerde şair olur bütün erkekler!
 

Pazar günü evdeyim, ne yapılmalı dışarı çıkmak istemiyor canım önce Lost’dan bazı bölümleri tekrar seyrettim, sonra biraz internette gezindim, sıkıldım aldım bir dvd film taktım. Chevy Chase’in Funny Money isimli bir film. Biraz eğlenceli ve fakat evde oturmak istiyor ve sıkılıyorsanız kesinlikle bu filmden uzak durun sizi bir kaosa sokabilir. Film bir evde geçiyor ve içinden çıkılamaz ama biran önce çıkılası bir atmosferde off yine mi dedirtiyor, delirtiyor.

Filmi zar zor bitirdikten sonra tekrar ne yapılmalı durumuna geldim inatla dışarı çıkılmamalı evde bir şeyler yapılmalı durumlarındaydım. Evin içinde biraz dolaştıktan sonra eski notlarımı karıştırmaya başladım. Ufak bir not defteri geçti elime. Bu defterde askerdeyken aldığım bazı ufak notlar vardı ve bir de ufak bir şiir.

Ben askere gitmeden ufak tefek şiir denemeleri yapardım zaten, fakat çok öyle süper diyeceğim şiirlerim olmamıştır. Askerde de birkaç tane daha yazdım fakat sonuç değişmedi. Askere gidenler bilir, orada mutlaka bir şey karalanmalı hissiyatındadır insanlar. Öyle ki duvarlar, ranzalar, ağaçlar aklınıza gelebilecek yazmaya en ufak müsait olunan yerde mutlaka bir yazı bulunur. En azından bir şafak atılır. (Şakak: Askerliğin biteceği gün. Şafak atmak:Askerliğin biteceği güne kadar geçecek günlerin rakam olarak yazılması).

Hayatında beklide hiç şiir yazmamış ve/ veya okumamış bütün herkes orada neredeyse şairleşir. Edebiyata bu kadar yakın, bu kadar kalabalık bir erkek topluluğu görmek sanırım bir tek askeriyede mevcuttur.

Her mektuba veya e-maile ufak bir dörtlük sıkıştırılır verir. Yazılan, duyulan şiirler gizli gizli herkesle paylaşılır oraya buraya yazılarak. Ve bu edebiyat düşkünlüğü çoğu zaman askerlikle de biter bu kişilerde.

Ben askerden sonrada yazanlardanım, yani durumun askerliğe özel değilmiş. Bugün göz attığım bu ufak not defterimde askerde yazdığım bu şiirin aslında yazıma olan katkısını şiirimi de buraya yazarak daha çok anlam kazanacağını düşündüm.

“Askerde şair olur bütün erkekler,

Herkes yazar bir şeyler, kimi vatan, kimi ana, kimi yari için.

Oysa ben daha önceleri de yazardım,

Şimdi ne yazmak istesem, ne zaman yazmak istesem,

Bir buruk oluyor içim.

Kağıda mürekkep, mürekkebe kağıt uzak duruyor.

Oysa askerde şair olur bütün erkekler.

Ben olamadım.

Belki önceden de değildim ya hoş.”

Askere giden çoğu erkekte böyle notlar şiirler hala saklanır buna eminim. Ve askere henüz gitmemiş olanlar, yanınıza kalem ve defterlerinizi almayı unutmayın. Kim bilebilir beklide çok güzel edebi eserlerle geri dönersiniz.!

 
Toplam blog
: 99
: 2370
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1977 yılında İstanbul'da doğdu, zamanının getirdiği bir çok avantajı değerlendirdi. Sokakta oynad..