Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '09

 
Kategori
Siyaset
 

Askere dokunmayın

Askere dokunmayın
 

Onaylar mı? Onaylamaz mı? Birazını onaylar, birazını onaylamaz mı? Derken, onayladı. Bir de not düştü: ...Ben azıcık onayladım. Sizde azıcık düzeltin..
Cumhurbaşkanı, bu güne kadar, hangi yasa tasarısını geri, çevirdi? Hiç birini. Cumhurbaşkanı, AKP hükümetinin, damga memuru gibi. Eskiden, devlet dairelerinde, damga memurları olurdu. Yazışmalar yapılır, evrak damga memuruna havale edilirdi. Damga memuru, hiç okumadan basardı, kaşeyi. Daha sonra evrak müdür tarafından imzalanır, işlem bitirilirdi.

Cumhurbaşkanının onayladığı her yasa, yürürlüğe girdi mi? Girmedi. Bazıları Anayasa mahkemesinden döndü. Cumhurbaşkanı, bunların Anayasa mahkemesinden döneceğini bilmiyormuydu, ya da, en azından tahmin etmiyormuydu? Ediyordu elbette. Ama, Cumhurbaşkanımız, AKP den gelmişti. Yumurtadan çık, kabuğunu beğenme. Olurmu hiç?..

Şimdi, bu yasa da, Anayasa mahkemesinden dönebilir mi? Dönebilir. Anayasa mahkemesinde dört aylık bebeler yok ki. Agu dan, gugu dan anlasınlar. Cumhurbaşkanı Beşiktaşlı. En azından çarşıya danışsaydı. Çarşı, bu yasaya karşı ise ne olacak? Nerede Beşiktaşlı duruşu. Beşiktaşlılar ATAÜRKÇÜ . Beşiktaşlılar da Dolmabahçe kültürü var. Beşiktaşlılar askerleri severler.

Askeri, sivile benzetme hobisi, durup dururken nereden çıktı derken, yanıt geldi. AB böyle istiyormuş.

AB nin askerleri ile, bizim askerlerimiz aynı mı? Değil. Bizimkiler ASKER. Onlarınki, lejyon. Yani paralı asker.

Onların önüne, bir tas mercimek çorbası, bir tabak bulgur pilavı ve bir asker tayını koysanız, askerlik yaparlar mı?

Biz asker milletiz. Askerleri sivillere benzeteceğinize, sivilleri askere benzetmeye çalışsanız, toplum kendine gelir.Biz bize benzeriz. Avrupalı bize askerliği unutturacak ki, hiç unutamadığı, Çanakkalenin, kurtuluş savaşının intikamını alsın. Atatürk hedef koyarken, bize batıyı gösterdi. Ama sadece medeniye için. Onlara benzemek için değil. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE sözünü de, her şeyin önüne koydu. Bunun bile karşısına çıktılar. Başbakan gerekçe olarak dediki: Ya biri de çıkıp, "ne mutlu kürdüm diyene" derse ne olacak. Ne olacağını ben söyliyim: Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde, bunu söyleyecek biri varsa, sıkıysa söylesin. Benim devletim, benim hükümetim, bu sözü söyletiyorsa, sıkıysa söyletsin.

Askere dokunmayın.... Bizim askerimiz, bizim demokrasimizin teminatıdır.
 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..