Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '12

 
Kategori
Güncel
 

Askere giden gence neden kına yakılır?

Askere giden gence neden kına yakılır?
 

Dün evde sakin sakin oturuken birden kapı çalındı. Gittim göz deliğinden baktım. Artık korkumuzdan göz deliğinden bakmadan kapıyı açmıyoruz. Kapıda kafasındaki saçlar kazınmış genç bir delikanlı duruyordu. Kim olduğunu anlayamadım ama merak da ettim. Kapı tekrar çalınınca merakım galip geldi ve korkuma rağmen kapıyı açtım. Karşımdaki genç ben kapıyı açınca öpmek için elime sarıldı ve 'Ben askere gidiyorum .Oya Teyze.Hakkını helal et.'dedi. O zaman kapıdaki genci tanıdım. Apartıman görevlimizin oğlu Veli idi. Bir kaç gün önce annesinden bu hafta askere gideceğini duymuştum. Hatta hafta sonu bütün akrabalarının aşağıda kapıcı dairesinde bir dua okuttuklarını biliyordum. Saçını kazıttığı için önce tanıyamadığım gence hakkımı helal ettiğimi ve güle güle gidip gelmesi dileklerimi söyleyip kapıyı kapatınca içime bir hüzün çöktü.

 Veli bundan iki ay önce evlenmişti. Şimdi gencecik eşini annesinin yanına bırakıp vatan borcunu gerçekleştirmek için giidyordu. Kendimi birden Veli'nin annesinin yerine koydum. Evet asker annesi olmak, evladının vatan savunmasına gitmesi gerçekten çok gurur verici şeylerdi ama. Ben gene de Veli'nin arkasından gidip, salimen geri gelmesi için dua etmeyi ihmal etmedim.

 Bu sabah gazetemi okurken gene Alanya'da askere giden gençlere yapılan törenleri anlatan bir yazı gözüme çarptı. Yazıda askere giden gençlere kına yakıldığı yazıyordu. Bu yazı bana daha önce duyduğum bir bilgiyı hatırlattı.  Üç olayda kına yakılırmış. Biri geline, ikincisi  kurbana, üçüncüsü askere giden gence. Geline yakılırmış kocasına kurban olsun diye. Koyuna  neden yakıldığını biliyoruz. Askere gidene gence de vatanına kurban olsun diye kına yakılırmış. Bana bu adet biraz ters geldi. Geline neden kocasına kurban olsun diye kına yakılıyor. Kocasına eş, arkadaş, sevgili olsun. Neden kurban oluyor. Askere giden genç eğer vatan müdafaası söz konusu ise vatana kurban olsun. Ama her gün gazetelerde,her gece televizyonda gördüğümüz örneklerde olduğu gibi 5er 10ar bir hiç uğruna kurban olmasın. Her gece haberleri dinlerken şehit cenazelerini görüp ağlamaktan gözlerimiz şişti. Ben her şehit haberinde empati yapıp kendimi o çocukların annesinin yerine koyuyorum. Ne büyük acı yarabbi. Doğur, büyüt, okut, yetiştir, evlendir, gönder ve sonra bir gün kapın çalınsın. Karşında bir görevli. Ben şuna inanıyorum ki çocuğu askerde hele doğuda olan her anne her kapı çalınışında bu korku ile yaşıyor. Nasıl yürek dayanır buna.

  Ne olur askere kına yakmayalım. Kimse kurban olmasın artık.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..