Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '11

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Aşkı arıyordum?! Pardon yanlış numara.....

Aşkı arıyordum?! Pardon yanlış numara.....
 

Sen nelere kadirsin Aşk.


"Aşk nedir" diyerek yıllardır çözümlenemeyen bu kavrama felsefik bir açı getireceğimi sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Herkesin kendine göre bir çözümlemesi vardır elbet. Benim derdim bu aşk mevzusunda insanların neler beklediği, neler umduğu?

Aşk öylesine karmaşık bir duygu ki..Kan bağınız olmayan bir insana bütün sırlarınızı açıyorsunuz. Ailenizden eşinizden dostunuzdan daha fazla önem veriyorsunuz. Arkadaş ve aile kavramının üstünde bir duygu. Haliyle durum böyle olunca beklentilerimizde tavan yapıyor.

Bir kere bu insanoğlunun tek derdi mutlu olmak. "Aşık olunca mutlu olacağım yuppiii gibi" düşüncelere dalıyorlar. Hayır efendim. Aşk dediğiniz olgunun içinde mutluluk olduğu kadar üzüntü, keder gibi olumsuz duygularda mevcut. Ben aşık oldum... hayat bana güllük gülistanlık olayı sadece aşık olduğunuz ilk haftaya mahsus. Ondan sonra gelecek duygu bombardımanına hazır olmak gerekiyor.

Zaten aşk olayının sizin elinizde olmaması gibi bir durum da söz konusu. Platonik saçmalıkları saymazsak bir aşkın ortaya çıkışı iki insanın elinde. Hayatınızda bir çok şeyi tek başınıza başarabilirsiniz. İyi bir okul, iyi bir iş, doğru arkadaşlıklar vs vs.. sizin elinizde olan şeyler. Lakin bu aşk illetini tek başınıza elde edemiyorsunuz. Mutlaka karşı tarafında yardımı şart. Bu sebeptenki "ben aşığım" sözünün vasıfsızlığı "biz birbirimize aşığız" sözünün yüceliğinde eriyip gidiyor.

Kaldı ki.. Bu aşk mevzusu bencilliği de asla kabul etmiyor. Ailenize, arkadaşlarınıza hatta işinize karşı bencil olabilirsiniz ama bencillik bu aşka işlemiyor. Bencil bir insansanız aşkın yakınından uzağından geçip gereksiz zaman kaybına yol açmayın. Hani o "aşk fedekarlıktır." sözü var ya.. Bunu bir kere daha düşünün. (Hoş bir insan bencil olduğunu kabul eder mi? Paranoyaklık derecesinde objektifse bir ihtimal)

Bir de şu söze takıntılıyım. "Bu kadar üzüleceğimi bilseydim sana aşık olmazdım." yahu bilsen tabiki de o insanla birlikte olmazdın. Aşk böyle bir kaos durumu zaten. İnsan bile bile kendini üzer mi? O üzüntüyü yaşayarak görüyorsunuz. Aşk demek saf mutluluk değil. Öyle olsa herkes ilk aşkı ile evlenirdi. Ama söz konusu insan. Hani şu dünya da 7 milyar tane olup hepsi birbirinden farklı bakış açısına sahip olan varlık. Bu yüzden kimsede suç bulmayın. Aşk bu içinde üzüntü de var.. kahrolmakta var.

Son söz : Bu aşk olayına düşünce çok fazla beklenti içine girmemek gerekiyor. Özellikle dış görünüşüne aşık olduğunuz insanlar varsa.(çok insan bunu da kabul etmez.)tanımaya başladıkca sizi hayal kırıklıklarına uğratabilir. Ya da çok iyi tanıdığınız bir insan da bunu size yapabilir. İnsanoğlu dedim ya...7 milyar tane var ve hepsi birbirinden farklı. O yüzden aman dikkat çok iyi tanıyorum deseniz de bir son dakika golü yiyebilirsiniz.

 

 

 
Toplam blog
: 106
: 1591
Kayıt tarihi
: 11.07.11
 
 

Metin ve haber yazarı ..