Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Aşkı çocuklardan öğrenmek...

Aşkı çocuklardan öğrenmek...
 

Sevgi ve aşk, eskiden aynı anlamda kullanılsa da aslında farklı olduğu kabul edildi. Aşk duygusu ilk karşılaştığınızda karşı cinse duyulan, tanımı da kişiye göre değişen duygusal bir fırtına adeta...

En ideali, aşkın zaman içinde sevgiye dönüşmesi ama bu her zaman mümkün olmuyor.Aşk birdenbire bitiveriyor.
Bunun nedenlerine baktığımızda; aşk duyulan kişiyle ortak yanların az oluşu, ilerleyen zaman içinde davranışların ve beklentilerin cevaplanamayışı önemli rol oynuyor.

Bir de aşk olmadan, hoşlanmayla başlayan sonra birtakım alışkalıkların desteklediği sevgiye dönüşen veya öyle sanılan ilşkiler var. İnsanların çoğu bu tip bir sevgiyi daha çok seçiyor gibi görünüyor.

Evvelden duyardık "evlilikte keramet vardır" bu söze şimdilerde pek rağbet yok. İnsanlar illaki evlenmeden önce, huyunu suyunu tanıyacağım, anlaşabilirsek olabilir diye bakıyorlar ama ne kadar uzun tanımaya çalışsak da bu pek olumlu sonuç vermiyor. Zira iki taraf da bu dönemde gerçek yüzünü pek göstermiyorlar. Bunun nedeni nedir? Bir türlü anlayamamışımdır.

Bir de dikkat ediyorum aşk ve sevgini tanımı yaş ilerledikçe değişiyor sanki...Belki de beklentilere paralel gidiyor kimbilir? Benim gördüğüm aşk, evliliğe yeterli gelmiyor...Yanında hani derler ya, promosyonları olması lazım.Bu eksikse aşk yenik düşüyor, hep duymaz mıyız?
Severek ayrılıyoruz,
birbirimizi kırmamak için ayrılıyoruz,
bu sözler ban hep komik ve riyakarca gelir. Seviyorsan, problemleri çözmek için uğraşsana, sanki o kadar kolay... Sevecek sevilecek birini bulmak. Bir de bu sözlerin; belki geriye dönerim, onun için şimdiden yolu açık bırakayım da, belli mi olur? manasına geleni var ki bu daha çok kullanılır.

Ahh ahhh keşke çocuk kalsaydık da onlar gibi aşka, saf ve duru bakabilseydik. Aslında bu yazıyı yazmamın nedeni, yaşı 10 ve daha altı olan bir grup çocuğa " size göre aşk nedir?" sorusuna verdikleri cevapları okuyunca oluştu.

Tüm büyüklerin okuması gerek diye düşündüm.Olur ya belki feyz alırız.

İşte cevaplar:
-Aşk, sevgilimizle aramızda bi sürü kötü şey meydana gelmeden önce
hissettiğimiz şeydir.

-Sizin adınız size aşık olan birinin ağzından daha değişik çıkar, o
size adınızı söylediği zaman "benim ne güzel adım var" diye
düşünürsünüz...
(Hakikaten! Hiç böyle düşünmemiştim.)

-Aşk, biri sizi ne kadar kırmış olsa da sırf o üzülür diye ona
kötü bişey söylememektir.

-Aşk çok yorgun olduğumuzda bizi gülümseten bişeydir.
(Daha nasıl anlatılabilir ki?)

- Aşk, annemiz babamıza kahve yaptığı zaman ona götürüp vermeden
önce kendisinin bir yudum içmesi ve tadının çok güzel olduğunu
kontrol etmesidir.
(Bir de illa ki paylaşmaktır)

- Aşk, sevgilimiz bişey söylüyorsa yılbaşı hediyelerini açmayı bile
bırakıp onu dinlemektir.
(Şimdi ağlıyacağım ama, bu da ikinci en güzel tarif)

-Aşk sevgilimizin her şeyini bildikten sonra bile, onunla çok iyi
arkadaş olabilmektir.

-Birine aşıksanız, kirpikleriniz hareket ettikçe gözlerinizin
içinden
yıldızlar çıkar.

Ben kendi adıma biraz utanır gibi oldum, bu yüzden bu cevapları yazıp evin görünen bir köşesine asmaya karar verdim.

Sevgimle...

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..