Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '08

 
Kategori
Kitap
 

Aşkım Neruda - Matilde Urrutia

Aşkım Neruda - Matilde Urrutia
 

Bu günlerde okuduğum muhteşem bir kitabı tanıtmak istedim sizlere... Hikayenin gerçekliğinin yanı sıra, içinde geçen aşkın büyüklüğü insanın aşka olan inancının bir kez daha güçlendiriyor. Şilili şarkıcı Matilde Urrutia Nobel Ödüllü NERUDA'ya olan aşkını o kadar güzel anlatmışki. İnsanın bu kadar sevip bu kadar sevilirken bunu bu kadar güzel cümlelerle ifade etmesi kitabı dahada güzel kılıyor. Tabii Urrutia bu arada aynı dönemin siyasal gelişmelerinede ışık tutuyor. Okumanızı tavsiye ediyorum. Çok keyif alacaksınız.. Kitabın arka yüzünde şöyle diyor:

"20. yüzyılın dünyada en çok okunan şairi Şilili efsanevi kişilik Pablo Neruda'yı büyük aşkı anlatıyor. Ölümcül hastalığın kapıyı araladığı, yüreğin en derinlerinde sevilen bir ülkenin, "taç yaprağı" Şili'nin, en kuduz demokrasi düşmanlığıyla saldırıya uğradığı günler Pablo Neruda ile Matilde'nin aşklarında acı bir durak oluyor. Ölüm, dayanılmaz acılar bu büyük aşk için son olmuyor; aksine orada ölümsüzlüğe kavuşuyor.
"Ateşli Sabır"ın, "Postacı"nın Nerudasını karısının anılarından tanımak, aşk; mücadele, duyarlılık, şiir üzerine yeni binyılda bir daha düşünmek için neredeyse gün gün yazılmış sayfalar. Acılı, onurlu, aşk dolu yakın tarihin sayfaları..."

Beni kitabı okurken şu şiir çok etkiledi..Onu da paylaşmak istedim.İnsanın yaşanan aşkın ruhaniliği karşısında etkilenmemesi mümkün değil.Zaten son şiirlerini hep büyük aşkına yazmış NERUDA... Ve tüm ülkesini seven ancak ülkesinin refah içinde yaşamasını isterken eşitlik isteyen aydınlar gibi ülkesinden çok uzaklarda yaşamak zorunda kalmış yazar.. Tabii bu da şiirlerine yansımış. Bende bu güzel şiiri AŞKIM'a armağan ediyorum...
"
Ölürsem yaşat beni o büyük saf güçle,
canlı tutsun seni soğuk ve solgun öfke,
yıkılma, gezinsin sönmez gözlerin güneyden güneye,
çınlasın gitardan ağzım güneşten güneşe.
Bocalasın istemem ne gülüşün ne adımların,
istemem ölmesini ardından bıraktığım mutluluğun...........
PABLO NERUDA"
 
Toplam blog
: 49
: 4247
Kayıt tarihi
: 01.01.08
 
 

1971 Merzifon doğumluyum. Hayatın her alanında üretmenin doğruluğuna inanıyorum.. Evliyim ve Mert ..