Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '06

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Aşkın Dansı

Aşkın Dansı
 

Uzun zamandan sonra yeniden merhaba. Yaklaşık bir aydır Ürgüp’te “Aşkın Dansı” isimli filmin çekimlerindeydim. Çok yoğun ama bir o kadar da güzel çalışmaların ardından tekrar İstanbul’da olmanın keyfi içerisindeyim. Ürgüp’e ilk defa gittim ve büyülenip geldim. Gerçekten ülkemizdeki güzellikleri saklamakta çok iyiyiz. Adını şu an hatırlayamadığım eski Turizm ve Devlet Bakanımızın dediği gibi “Peri Bacaları” nı inşa eden mimarlarımız!!! hala var mı bilmiyorum ama o muhteşemliği görüp de büyülenmemek elde değil. Orda yaşayan muhteşem insanları sayesinde Ürgüp her zaman için Dünyanın Merkezi olmayı hak ediyor bence.


Gelelim filme… “Aşkın Dansı” Kültür Bakanlığınca desteklenen bir sinema filmi. Görsel Yapım tarafından çekilen filmin Yönetmeni ve Senaristi Sami GÜÇLÜ. Tam bir sanat filmi olan “Aşkın Dansı” Ocak ayında gösterime girecek. Oyuncu kadrosu ise şöyle; Tolga Savacı, Yıldız Asyalı, Alev Oraloğlu, Ahmet Mekin, Ahmet Sezerel, Bora Kaskan. Benim de ufak bir rolüm var. Tamamen Ürgüp’ü ve kültürel zenginliklerini anlatan bir film. Sanıyorum yönetmenin sözleri burada daha etkili olacaktır:

“Ülkemin gençliği ve insanları bu toprakların ne kadar önemli olduklarını bilmiyorlar, farkında değiller. Çünkü küreselleşme, onların ulusal kültürlerini öğrenmelerini ve yaşamalarını değil, kendi tüketim kültürlerine göre yaşamalarını istiyor…

Evrensel bir sanat olan sinema ile kendi gençlerime ve insanlarıma yaşadığımız toprakların kültürünü, hümanizmasını anlatmak, onların bu dünyayı keşfetmelerine yardımcı olmak istiyorum...

İnsanlara; “Dünyada Tek Kültür”le değil, kültürüne sahip çıkmış uluslardan oluşan “Kültür Zengini Bir Dünya” ile daha mutlu olunacağını anlatmak istiyorum...”

Benden bu kadar ipucu yeter. Ben sabırsızlıkla ve merak içinde gösterime girmesini bekliyorum. Ama aklımdayken filmdeki dans sahneleri muhteşem oldu. Emrah Keskin ve Tarhan Eroğlu’na sonsuz teşekkür. Ayrıca usanmadan fotoğraflarımızı çeken ve resimleri bize yetiştirebilmek için gecelere kadar uğraşan çok sevdiğimiz Barış Terzioğlu’na, Ürgüp çarşıda hemen saat kulesinin oradaki Naturel Cafe’nin sahibi Perran Hanım ve bütün çalışanlarına bize sonsuz misafirperverliklerini esirgemediklerinden dolayı kocaman teşekkür…

Ve tabi ki bütün ekibe…

Ellerinize sağlık…

 
Toplam blog
: 47
: 2023
Kayıt tarihi
: 29.07.06
 
 

Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı “Piyano” ve “Kompozisyon ve Orkestra Şefliği” ..