Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Aşkın de- (lilik) hali...

Aşkın de- (lilik) hali...
 

Birbirlerine sarılmış iki insan iskeleti, biri erkek diğeri kadın… Erkeğin eceli öldüğü, kadının da onunla birlikte ölmek için intihar ettiği tahmin ediliyor bilim adamları tarafından. Aşkın hangi halinde birbirimiz için ölürüz?

Asırlarca aşkın tarifi yapılmaya çalışıldı. Çocuklarımıza anlattık; "Aşk geriye bir şey beklemeden, bir diğer insana ya da şeye duyulan, nedensiz ve çok güçlü sevme halidir" diye. Hatta "Sevgi anlaşmak değildir, nedensiz de sevilir" der Özdemir Erdoğan.

Aşkın evreleri bana göre şöyledir;

Yalın hali; henüz tam bilmeyiz duygularımızın derecesini, gözlerimiz karşılaşır ve ufak bir heyecan duyarız. Birkaç anlamlı mesaj ve imalı sözlerle bildiririz hoşlandığımızı. Eğer o da ilgileniyorsa, aşkın bir sonraki evresine geçilir.

Aşkın -e hali; Tüm hayatımız ona odaklıdır. Ne dese yaparız, o da yapar. Kusurlar falan görülmez. Tam bir körlük durumu yaşanır.

Adam- "Kusura bakma hayatım geciktim bugün biraz".

Kadın – "Rica ederim canım, biliyorum çok yorgunsun"

Adam- "Kusura bakma hayatım, arabayla çarptım sana, bacağın kırıldı, yaralandın"

Kadın – "Olsun hayatım, bir bacağın lafı mı olur? Yenisini bulurum ama seni bulamam bir daha".


Aşkın –i (yi) hali; Her şey yolunda gitmektedir fakat bu bize yetmez, daha fazlasını isteriz. Çünkü biz tek düze giden şeyleri sevmeyiz.

Adam- "Sevgilim ne kadar mutluyum, sen yanımdasın, iyi bir işim var, sağlığımız yerinde. Sen de mutlu musun? "

Kadın – "Evet, sevgilim. Evet de bazı şeyler aklımı karıştırıyor biraz. Nurhayat’lar evleniyorlar biliyor musun? Onlar birlikte çıkalı bir ay bile olmadı. Biz ise 6 aydır beraberiz. Sence ilişkimiz nereye gidiyor? Bence olduğumuz yerde sayıyoruz da…"

Adam – "%$*£OO¦+>dd"

Kadın – "Anlayamadım, ne dedin hayatım? "


Aşkın –de (lilik) hali;

Adam- "Benimle evlenir misin canım? "

Kadın- "Aman Allah’ım, bu bana sürpriz oldu, hiç beklemiyordum. Hay Allah, ne yapsak ki şimdi? Gelinlik, düğün töreni, ev, araba, çocuk…"

Adam- "Pirayeeeeeee, henüz cevap vermedin ki, neler sayıklıyorsun? "

Kadın – "Eveeeeeeeeeeeeeeet, tabi ki, evet…"


Aşkın – den hali; Aradan birkaç yıl geçmiştir. Adam zamanının çoğunu evden dışarıda geçirmektedir. Kadın çocukları olduktan sonra çalışmayı bırakmış, evde müthiş derecede bunalmaktadır.

Adam- "Kusura bakma hayatım geciktim bugün biraz".

Kadın – "Merak etme alışkınım, ilk kez değil ki. Sen o geciktiğin yerde kal yarın. Gelmek için de acele etme. Ben bu ev-den, bu hayat-tan ve bu sevgisizlik-ten sonsuza kadar istifa ediyorum. Sana iyi şanslar…"

Evli de olsanız, her zaman aşkın – i (yi) halinde kalmanız dilekleriyle…

 
Toplam blog
: 48
: 2038
Kayıt tarihi
: 26.12.06
 
 

1964 doğumluyum. İşletme Fakültesi'ni bitirdikten sonra Londra'ya yerleştim ve halen burada yaşamakt..