Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '08

 
Kategori
Sinema
 

Aşkın kurtlarla dansı..!

Aşkın kurtlarla dansı..!
 

İzleyemediğim filmin resmidir..


Mevlana'yı anlatan "Aşkın Dansı" filmini mutlaka izlemek istiyordum.
Geçen hafta, denk getirip gidemedim sinemaya..
Bugün müsaittim ve Aşkın Dansı'nı izlemek amacıyla yola çıktım.
İzmir'de yaşayanlar bilir. Balçova'da otoban boyunca sıralanmış iş ve alışveriş merkezleri vardır: Agora, Palmiye ve Kipa..
Bunların üçünün de sinema salonları var.
Ben ilkin Palmiye sinemalarına baktım. Aradığım film burda yok.
Sonra Agora'ya gittim, baktım orda da kaldırmışlar.
Demek ki filim Kipa salonlarında diyip yönümü Kipa'ya çevirdim. Ama ne yazık ki 7-8 tane, belki daha fazla salondan hiç birinde Aşkın Dansı yok..
Oysa film vizyona yeni girmişti.
Demek ki dedim, Mevlana'nın hayatını ve mesajını işleyen - işlediğini duyduğumuz - film, Hollywood'un "Kurt" larıyla dans edememişti.
Herhalde izlenmediği için, seyirci toparlayamadığı için gösterimden kaldırılmıştı.
Oysa, Mevlana gibi bir tasavvuf büyüğünün sinema diliyle nasıl anlatıldığını, aralarında Özcan Deniz gibi pop şarkıcısının da bulunduğu oyuncuların, tasavvufun derin felsefesini yansıtmakta ne kadar başarılı olabildiklerini kendi gözlerimle görmek ve yorumlamak istiyordum.
Acaba sanatçılarımız "Kal'le değil Hal'le" anlaşılabilecek tasavvufu, gerçekten hal diline yansıtabilmişler miydi; bunu anlayamadım.
Yakında cd'leri çıkar ya da tv'lerden birinde oynarsa izlemek ve yazmak kısmet olur artık..!

Doldurulması gereken üç saat zamanım var..Ne yapayım..?
İstediğim film olmasa da, bari başka bir film izleyim, diyip Kipa salonlarından birine bilet aldım.
Tamamı Hollwood yapımlarından oluşan filmlerden birini-seans saatini de dikkate alarak- seçtim.
Neydi filmin adı..? Galiba "Kayıp Krallık" ya da buna benzer bir şey..
Çin asıllı Amerikalı Ceki Chan'in oynadığı, efsanevi, fantastik bilim kurgu..
Tao felsefesinin Kungfu gösterileriyle ve bilgisayar animasyonlarınya desteklenmiş aksiyon-macere türü bir film..
Hani şu Yüzüklerin Efendisi'nin Çin usülü tekrarı..
İzlemedim mi..? İzledim...Çünkü doldurulması gereken boş zamanım vardı ve 9 YTL de para ödemiştim..
İzlemeyip ne yapsaydım..!

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..