Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '14

 
Kategori
Söyleşi
Okunma Sayısı
1155
 

Aşkın Matematiği" Kitabının Şairi Serhan Keserlioğlu ile Röportaj

Aşkın Matematiği" Kitabının Şairi Serhan Keserlioğlu ile Röportaj
 

Herşeyin bir denklemi vardı ve o aşkın matematiğinin kitabını şiirsel yazdı.


 
Baki Evkaralı (Bakican) : Serhan Abi kendinden biraz bahseder misin? 
 
Serhan Keserlioğlu : 1975 Almanya doğumluyum, aslen Denizli Buldanlıyım, ilk öğrenimimi Denizli’de tamamlayıp Samsun 19 Mayıs Üniversitesi’nde Anestezi Yüksek Okulu’nu, daha sonra da Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Fakültesi’nde Jeoloji Mühendisliği okudum. Hâlen PAÜ OSGB Birimi’nde İş Güvenliği Uzmanı olarak görev yapmaktayım. Evliyim ve iki çocuğum var.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Matematikçi bir öğretmenimden hatırlıyorum, “Aşk yok” derdi, aşkla matematiği nasıl bütünleştirdiniz? 
 
Serhan Keserlioğlu : Ben şahsi kanaat olarak “aşk yoktur” genellemesine katılmıyorum,  biz kendisine Allah tarafından Habibullah (Allah’ın Sevgilisi) diye hitap edilen bir peygamberin ümmeti olarak nasıl aşk yoktur diyebiliriz ki? Aşk vardır hatta mecazi aşk,  ilahi aşk,  mal aşkı, para aşkı, şöhret aşkı, makam aşkı, doğa aşkı, iş aşkı gibi çok çeşitleri de vardır işte insanlar aşk-ı hakiki yerine sıraladığım aşk-ı fanilerden birisini koymaya kalktıkları zaman sukutu hayale uğrayıp aşk yoktur vehmine kapılıyorlar maalesef. Gelelim matematik olayına ”Aşkın Matematiği” isimli kitabımın kapağında aslında bu özetle anlatılıyor, orada aşkın sembolü olan kalp birçok matematiksel işleme tabii tutuluyor tüm işlemlerin sonunda eşittirden sonra kalp yine aynen işlemin en başında ki gibi değişmeden duruyor. Yani aşkın matematiği budur aşk ayrılır, özlem çeker, acı çeker, yanar, yakar, ağlar, sızlar ama asla değişmez, işte aşkın matematiği budur aşk her şeye rağmen aşktır, şartlara göre değildir.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Şiirlerinizi nerde yazmayı tercih ediyorsunuz? Size özel gelen yahut özel anlarınız,  yerleriniz vs. var mı?
 
Serhan Keserlioğlu : Özel bir alan tercihim olmaz şiirin bir alanda yazılması gerekiyorsa bu maddi ve fiziki bir alan değildir,  bu manevi ruhsal bir alandır,  iç dünyamızda ki bizim kendi kozmik odamızda yazılır bunun için ise mekânın ve zamanın bir önemi yoktur bence.
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Yazarken sizi bu dünyaya geri ne olmalı ki dönüşünüzü sağlasın? 
 
Serhan Keserlioğlu : Yazarken bu dünyada ayrılmıyorum ki zaten çünkü yazmamızın vesilesi zaten bu dünyayla olan organik bağımız sadece yazarken içim deki tek kişilik çalışma odama çekiliyorum ama kapıyı kilitlemiyorum. 
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Denizli’ye şiir açısından bakacak olursanız; şiir, memleketimizde hak ettiği yerde mi? Şairler için neler yapılmalı?
 
Serhan Keserlioğlu : Sadece Denizli için değil maalesef Türkiye için başta şiir olmak üzere edebiyat gereken değeri göremiyor,  bu konuda hiçbir teşvik çalışması yok,  okullarımız da edebiyat adına çocukları tetikleyecek bir çalışma yok hala aruz vezinleri ezberletiliyor mu bilemiyorum. Mesela neydi mef’ulü- feilatün-failatün,  bunu yapmanın öğrencilere periyodik cetvel ya da logaritma tablosunu ezberletmekten ne farkı var? Malese biz de her şey ederi kadar kıymet görüyor şiir para ederse gündeme gelir maalesef şu aralar da gelir geçer bir akçe değil. 
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Aşkın matematiği olmalı mı? Aşkı nasıl yaşarsınız? 
 
Serhan Keserlioğlu : Aşkın matematiğini az önce biraz anlatmıştım aşkın nasıl yaşanacağına dair bir tarif olacağını sanmıyorum,  bu şeye benziyor insan nasıl gülmeli demek gibi bilinmez ki size komik gelen bana gelmeyebilir. Sizi somurtan beni güldürebilir,  insanın fıtratına göre değişir aşk,  aşk parmak izi gibidir her kişiye özel ve benzeri yoktur,  ancak kişiye özel yaşanır ve o aşkı ancak o kişi o şekilde yaşayabilir. 
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Bakican olarak şiirlerimde bakmakla görmek arasında farkı ortaya koymak açısından sorduğum soru şiire nefsanî mi ilahi mi bakıldığı, sizin şiirleriniz daha çok bakış açısı olarak nerede?  
 
Serhan Keserlioğlu : Bu soru da kişinin psikolojisine göre farklı cevaplar taşıyor dünyaya hangi pencereden bakarsanız öyle görürsünüz. Mesela üzgün biri esen rüzgârı yağan yağmuru hep hüzün verici görürken mutlu birisi ise baktığı her şeyi mutluluğuna ortak görür,  yani kişinin iç dünyasında ne aradığıyla alakalı bir de bir tek aşkı yaşarım başkasına kapalıyım diyemez insan bunu doğru bulmuyorum. Yani insan Allah’ı sevince başka her şeyi de sever zaten. 
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Sizi tanıtan şiir hangisidir? 
 
Serhan Keserlioğlu : Tüm kitap hepsi… Bir insana seni hangi hücren hangi uzvun anlatıyor denilebilir mi hepsinin bütünüyle o kişi olabilir ancak bu da öyle. 
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Aşağıdaki kelimeler sizin için ne anlam ifade eder? 
 
Serhan Keserlioğlu : 
 
Aşk : Hayat
 
Matematik : Sonuca güvenme 
 
Sevgi : Bağ
 
Hüzün : Şiire hammadde 
 
Acı : Sabır
 
Denklem : Mantık
 
Çarpma : Her şeyi çoğaltır
 
Bölme : Acıları azaltır
 
Şiir : Aşk 
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Kitabı çıkarırken çektikleriniz nelerdir? 
 
Serhan Keserlioğlu : Maddi sıkıntıları hemen söylemek gerek,  zaten herhangi bir kıymet görmeyen edebiyatı tutup kaldırmak şiiri kitaplaştırmak için maalesef cebinizden de yüklü bir ödemeyi gözden çıkarmanız gerekiyor ve en acı olanı ne biliyor musunuz bunun karşılık göremeyeceğini bilerek bunu yapıyor olmak. 
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Yayınevinizden memnun musunuz? Kitabınızı ve sizi doğru iyi tanıttıklarına inanıyor musunuz? Sizce olması gereken nedir? 
 
Serhan Keserlioğlu : Genel olarak memnunum sağ olsunlar her şeyle ilgilendiler yalnız kitabın reel mağazalarda daha çok yer bulabilmesini isterdim bu konuda ki çalışmaların artırılmasını bekliyorum. 
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Şiir kitabı çıkaracak şair arkadaşlara önerileriniz nelerdir? 
 
Serhan Keserlioğlu : Sadece şiir değil tüm edebi çalışma severleri önerim vazgeçmesinler,  mutlaka şartları zorlasınlar yazdıklarını kitap olarak görmenin lezzeti tarifsiz,  her yazar-şair arkadaşımın bunu tatmasını isterim. Çok teşekkür ederim. 
 
Baki Evkaralı (Bakican) : Değerli vaktinizi bize ayırdığınız için size çok teşekkür ediyoruz.
 
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 122
Toplam yorum
: 30
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 675
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster