Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '08

 
Kategori
Sinema
 

Aşkın Peşinde

Aşkın Peşinde
 

Ben Kingsley - Penelope Cruz / Aşkın Peşinde


David Kepesh (Ben Kingsley) bir Amerikan Üniversitesinde profesördür ve haftada bir de televizyonlarda kültür eleştirmenliği yaptığından biraz da ünlüdür… İlerlemiş yaşına rağmen bir kadına bağlanmak istemeyip aşktan kaçıp, sadece sekse dayalı ilişkiler yaşamaktadır. Bu arada güzel bir iş kadını olan Carolyn (Patricia Clarkson) ile yirmi yıldır aralıklarla süren bir birlikteliği vardır. Macerasever bayan öğrenciler de peşindedir fakat onlarla yakınlaşmamaya özen gösterir. Taa ki Consuelo Castillo (Penelope Cruz) Kübalı bir ailenin, çok güçlü bir karaktere ve duygusal yoğunluğa sahip, kendine has egzotik havası olan kızı, karşısına çıkana dek.

Consuelo güzelliğiyle Kepesh’i büyüler ve dünyasını alt üst eder. Aptal bir aşık konumuna düşerek O’nda bir takıntı haline gelir. Yaşlılığından korkup yersiz kıskançlıklarıyla genç kızı neredeyse kaybedecek olur. Consuelo da Kepesh’e aşıktır ve ailesiyle tanıştırmak istemektedir. Mezuniyet gününde ailesinin verdiği partiye davet eder. Kepesh ona aralarındaki yaş farkından dolayı birkaç yıl sonra sorunlar yaşayacaklarını söyler. Ama kızın içtenliği ve duygularındaki samimiyete kapılarak partiye geleceğini söyler. Beklenen gün geldiğinde çiçeğini almış giderken arabasını durdurup kendi kendini sorgulayarak telefon açar ve bir bahane uydurup gelemeyeceğini söyler.

Consuelo yıkılır ve iki sene boyunca hiç görüşmezler. Kepesh kendini derslere verir bu arada her şeyini anlattığı en yakın arkadaşını George’u (Dennis Hopper) da kaybedince daha da içine kapanır. İki yıl sonra gelen bir telefonla Consuelo tekrar hayatına girer ama acı bir haberle…

“Penelope Cruz bazı kişilere göre çirkin gelebilir ben gördüğüm pek çok filminde olduğu gibi burada da çok beğendim. Özellikle bu filmdeki genç ama olgun kadın rolüne çok yakışmış. Ayrıca güzel vücudunu da cömertce sergilemiş. Ben Kingsley’e gelince filmdeki karakterle öyle bir bütünleşmiş ve yaşadığı gelgitleri öyle güzel yansıtmış ki mimiklerine, bayıldım. Filmi kendi iç sesiyle anlatması da izleyici açısından çok yerinde olmuş.

Aşkın Peşinde” Penelope Cruz ile Ben Kingsley eşliğinde keyifli ve duygusal bir film. Ben çok beğendim, yönetmenin çekim tarzı da farklılığıyla filme çok yakışmış, izlemenizi tavsiye ederim…

Sevgilerimle…

Aşkın Peşinde / Elegy
Yönetmen: Isabel Coixet

Oyuncular: Penélope Cruz, Ben Kingsley, Patricia Clarkson, Dennis Hopper

Senaryo: Nicholas Meyer (Philip Roth’un Pulitzer ödüllü romanından)

Türü: Drama

Yapım: 2008 ABD yapımı

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..