Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '08

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Aşkta IQ oranlarının önemi

Aşkta IQ oranlarının önemi
 

Zekâ küpü bir velet, şandel atış yapıyor.


“Benim zekâ katsayım (IQ intelligence quotient) matematikte 195, sosyalde 205”diye gerim gerim gerinen hanımların “Armudun çöpü var, üzümün çekirdeği var.” diye diye evde kaldıklarına çok şahit olduğumdan, işin bu yönüyle ilgilenmem ben.

Ayrıca IQ oranları yüksek “Fizikçi” veya “Matematikçi” erkeklerin aşk şeyinde başarılı olduklarına dair kanıtlanmış bir veri yok elimizde. Aksine, açlıktan ölseler iki yumurtayı bir tavaya kıramayacak, eline keseri alıp bir duvara çivi çakamayacak kertede beceriksiz oldukları ise bilinen bir gerçektir.

Yani IQ aşkı bozar mı?

Bozar bozmasına da, gel de bunu Madamex Hanım’a anlat! Okuyup duruyoruz “elmalı” risalelerini işte. İdeal eş tanımını yaparken birinci madde olarak IQ şeyini öne sürüyor. Zekâ katsayısı 200’den az olan erkekleri (ki Türkiye ortalaması 85’dir) adam yerine koymuyor. Neymiş efendim? Eşler arasında zekâ katsayısı eşit olmalıymış!

İyi ya işte! Ne zararı olabilir bunun?

Anlatamadım galiba… Erkekte o kadar zekâ olsa zaten evlenip kendini ateşlere atmaz! Bu biiiiir! İkincisi, zekâ kat sayısı 70’lerde dolanan bir hatun 200 IQ oranına sahip bir erkeği parmağında oynatır zaten. Adaletsizlik burada başlıyor yani. Bence ölçü IQ oranları olmamalı.

Sizce IQ nasıl belirlenir?

Valla yeni çıktı bu sistem. Eskiden böyle değildi. Benim zamanımda çocuğu lazımlığa oturtarak test ederlerdi. Lazımlığı devirmeden işini hallederse “zeki olacak bu çocuk” derlerdi. Hele bir de (benim gibi) mokunda boncuk arıyorsa “Süper zekâlı” damgasını yapıştırırlardı. “Adam olacak çocuk mokundan belli olur” sözü o devrelerden kalmıştır.

Sizce aşkta gerekli olan nedir?

Valla 90- 95 arası bir IQ yeter de artar bile, hele Türkiye ortamında. Kadın-erkek fark etmez. Önemli olan “EQ (emtional quotint) “ katsayısıdır. Yani “ Duygusal katsayısı”! Ama bu duygusallık o sulu zırtlak “paylaşıyorum-paylaşalım” duygusallığı değil yani… Kişinin duygusal sentez, tespit ve fonksiyonlarını işaret eder.

Nasıl ölçülür?

Duygusal katsayıyı ölçecek bir alet icat edilmedi henüz. Lazımlığın da pek bir yararı olabileceğini söyleyemeyiz. “EQ; karşısındaki insanın duygularını hesaba katabilme, duygulara yön verebilme, duyguları anlayabilme ve ifade edebilme, günlük hayat akışı içerisinde kendisinin ve etrafındaki kişilerin duygularını hesaba katarak kararlar alma, iyi bir iletişim ve etkileşim becerisi” olarak tanımlanır.

Aşkta EQ, yani duygusal katsayı oranı şart diyorsunuz yani?

Valla iş nikâh masasına kadar uzanmayacaksa şarttır tabii. Biliyorsunuz evlilikler ne IQ dinliyor ne de EQ…

Peki, sizin zekâ ve duygusal katsayılarınızı sorsak?

Yazılarımı okuyun derim! Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz.

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederiz Sayın Culduz.

Ne demek efendim, ben ne yapıyorsam devletim, milletim, güzel ülkem ve sevgili blogtaşlarım için yapıyorum zaten. Aslında heykelimi dikmeleri lazım ama nerdeee?

Ne diyelim, kader utansın!

 
Toplam blog
: 312
: 1658
Kayıt tarihi
: 10.02.07
 
 

Önceleri konuşurdu insanlar, "yazmak", sonraların işi... Duygu ve düşüncelerimizin yanı sıra gözl..