Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '15

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Aşktan sızma

Aşktan sızma
 

Bademli zeytinleri,
 
O sabah bahçeye gittik, hepimizin şaşkınlığı, ağaçlardaki zeytinler sanki sonradan yapıştırılmış gibi bereketlenmişti. Bu kadar şaşırmamızın nedeni gittiğimizde ağaçlarda gördüğümüz tek tük kuru zeytin taneleri idi. Bir ağacı gözüme kestirmiştim zeytinleri bardak eriği büyüklüğündeydi. Diğer ağaçlarda, yeşilli ve alacalı, siyah büyüklü küçüklü zeytinler doluydu.
Zeytinlerin yeni  hallerini görünce heyecanlandım. İki gün üst üste yağan yağmur zeytinleri görünür kılmıştı.
Zihnimde hemen onları toplayıp kahvaltılık zeytin hazırlığı, sonra yağ ve sabun hayallerine daldım...
Bu heyecanla zeytinleri toplamaya başladık, nasıl olduğunu bilmeden ilk defa zeytin topluyordum.. Kısa gün içinde akşama kadar ilk topladığımız bir çuval olmuştu. Ertesi gün hazırlıklı gittik. Ağaçlara çıkıyor sopalarla dallara vuruyorduk bu işlem uzun eski ağaçlarda çok yorucu oluyordu. Ama vurdukça yere serdiğimiz naylon düşen zeytinlerin sesleri yorgunluğumuzu alıyordu.. O gün de iki çuval toplaya bilmiştik çok zordu. Belimiz boynumuz ve kollarımızı kaldırmakta zorlanıyorduk.  Çok yorulduk....
Ertesi gün aynı şekilde, akşamın nasıl olduğunu bilemeden 6 gün uğraştık ve halen yarısın daydık. İlk zeytin yağımızı almak için zeytinyağı fabrikasına çuvalları tarttırıp bıraktık akşama sızma yağ olarak aldık. Eve donduk...  Hayatımda ilk defa yağda bu kadar güzel renk gördüm ve kokusu bahar ekşisine benziyordu. Benimki aşkın suyu sıkışılmış hali dedi karşılıklı kahkahalarımız yükseldi.. Marketten yağ alıp gelmek ne kadar ucuz ve kolaymış... Emek çok ucuz... Bu verdiğimiz çabanın yağı çıkan zeytinle beraber bedeli ölçülemez...)))
 
Birgül Ekim.
 
Toplam blog
: 101
: 3501
Kayıt tarihi
: 17.11.13
 
 

Ucunu göremediğim kadar  Özgürlük, Aldırmadan hiç birşeye,  bütün kuralları kırıyorum Ne olursa o..