Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Asla geri dönmem

Asla geri dönmem
 

Bu ev çok önceleri terkedilmiş. Her taraf toz ve örümcek ağları ile kaplı. İçeri girmeden önce kapıdan bir müddet bakıyorum. Geri dönsem mi acaba? Burası artık benim evim değil. Burası başka bambaşka bir yer. Önümdeki sandalyeye bir tekme atıyorum. Tozlar havalanıyor, sandalye devriliyor. Bir gürültü kopuyor. Yankı kulaklarımı çınlatıyor.

-Tanrım neden geldim buraya?

Bahçede bir kız bahçedeki çiçekleri suluyor. 5 yaşında var yok . Belden büzmeli çiçekli elbise giymiş.

Yaşlı bir kadın yün çorap örüyor, kapının eşiğinde oturmuş gözlüklerinin üstünde bana bakıyor.

-Ne aradın evladım?

-Bu evin sahibini arıyorum?

-Onlar 30 sene önce göçtüler… bir gün habersiz eşyalarını toplayıp gittiler. Bir daha da haber alamadık. Duyduğumuza göre gurbette hepsi ölmüşler. Onlar gittikten sonra buraya kimse gelmedi, sahip çıkmadı, sen kimlerdensin?

-Ben bu evin sahibinin oğluyum, o zaman 10 yaşındaydım.

-Ahmet sen misin?

-Evet. Ben Ahmet . Bir tek ben kaldım. Şu yandaki evde bir kız vardı. Adı Kirazdı o ne oldu?

-O evlendi. Bahçeyi sulayan çocukta onun kızı. Sizden sonra annesi bırakıp gitti, birine kaçtı dediler. Başka bir adama aşık olmuş.

Gök kubbenin altında bu kadara kısa zamanda neler neler olmuş.

Evler terkedilmiş… kadınlar kaçmış… çocuklar olmuş... benim gözlerimde hüzün kaybettiklerimi arıyorum.

-Sen ne arıyorsun oğlum?

-Ben mi? ne mi arıyorum? bir küçük oyuncak, bir resim, bir ruh arıyorum.

-Buldun mu?

-Buldum ama tanıyamadım. Artık onlar aradıklarım değil. Hiç gelmeyecektim. Hata yaptım. Büyük hata. Hoşça kal

-güle güle, gene gel.

-Hoşça kal. Bir daha asla gelmem.

 
Toplam blog
: 115
: 1244
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

Tek düşüncem yaşadığım dünyayı nasıl yorumladığımı başkalarının bilmesidir. Aslında yorumun özünde t..