Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Asla kefil olmam !

Asla kefil olmam !
 

İnsansız adalet olmaz
Adaletsiz insan olur mu?
Olur, olmaz olur mu!
Ama, olmaz olsun
ÖZDEMİR ASAF


Bir arkadaşım bugün arayıp... çok dardayım bana kefil olabilir misin? dedi.Kendisine açık ve net bir cevap verdim. Kusura bakma, olamam. Zira benim bu konuda,çok ağzım yandı.

Tecrübe yenilen kazıkların bileşkesidir. Onun için kefil olamam. Sen de bana olma dedim. Hani boşuna dememişler: "Paran çoksa kefil ol, vaktin çoksa şahit ol".

Tabik ki böyle demedim,daha uygun kelimeler bularak kendisine izah etmeye çalıştım.Geçmişte bu tür birşey yaşamış ve senelerce ceremesini çekmek bana kalmıştı.

Elimden gelirse çok darda olanlara maddi destek veririm. Yardımcı olabilirim,ama asla kefil olmam. Zira işin ucunda bir başkasının yüzünden, evime veya iş yerime haciz gelme ihtimali çok yüksek.

Eniştem seneler önce bir akrabasına kefil olmuştu,hayatı kaydı...işyeri ve evi gitti,bir daha da toparlanamadı.

Şimdiki zamanda insanlara manevi olarak bile kefil olunamaz hale gelmişken bir de maddi kefillik çok zor.Dolandırıcılığın diğer bir adı oldu adeta.

Aslında bu kefillik müessesesini kaldırmak lazım,insanlar borç istiyorsa kendilerinin ortaya koyabilecekleri birşeyler olmalı.Eğer yoksa da ayağını yorganına göre uzatmalı.

Eşya almak için şimdilerde kredi kartına taksit yapan yerlerden alış veriş yapmak mümkün ama banka kredilerinde hala kefil isteniyor.

Bu konuda araştırma yaparken bir haber okudum...

5 kişiyi işe alana, 100 bin YTL faizsiz kredi
Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan Hükümetin istihdam üzerindeki yükleri azaltmak için atacağı adımlar beklenirken Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, kendi istihdam paketini açıkladı.

Buna göre 2 ay içinde 5 kişiyi işe alan küçük ve orta ölçekli işletmelere (KOBİ ), 18 ay vadeyle 100 bin yeni lira faizsiz kredi verilecek. Proje için Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı `nın (KOSGEB ) 2007 bütçesinden arta kalan 60 milyon YTL kullanılacak. KOSGEB , bu parayla bankalardan çekilen kredinin faizini işletme adına kendisi ödeyecek. Bankalarla gerekli anlaşma yapıldı. Bu çerçevede işletmeler her bir istihdam için 20 bin yeni lira olan krediden en fazla 5 kişi için yararlanabilecek. Yani, iki işçiye istihdam sağlayan, 40 bin YTL faizsiz kredi kullanabilecek. Ancak söz konusu elemanlar 18 ay boyunca işten çıkarılamayacak. Faizsiz kredi imkanından yararlanmak isteyenlerin bu yılın sonuna kadar başvuruda bulunması gerekiyor. Bakanlık, proje kapsamında 2 ayda 7 bin 500 kişinin işe yerleştirilmesini hedefliyor.

Bu haber beni oldukça heyecanlandırdı,çift taraflı fayda sağlaması bakımından oldukça olumlu bir adım gibi geldi.Hem istihdama katkısı olacak hem de,iş yerleri kefile gerek duymadan ve de faizsiz kredi kullanabilecek.

Tabii sınırsız sayıda değil ama faydalananlar olacaktır.İlgilenenlere duyurulur efendim.Daha geniş bilgi için http://www.kosgeb.gov.tr sitesinden faydalanılabilir.




 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..