Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '16

 
Kategori
Deneme
 

Aslolan

Aslolan
 

Düşüncelerim bir çığ gibi... Neyse ki kimse dokunmuyor, ses çıkartmıyor. En ufak bir seste öfkeli bir çığın bembeyaz  karları altında kalabilir duygularım…

Bazı insanlar yazları kurak ve sıcak,  kışları soğuk ve yağışlı olabiliyor. Yine de şanslılar. Ne olursa olsun bitki örtüleri sararsa da solsa da  her daim hüküm sürebiliyor. Benimse bitki örtüsü olmayan dağlık ve engebeli bir arazidir yüreğim…Özellikle zemheride ayaz üstüne ayaz! Kar üstüne kar! Dışardan baktığında muhteşem bir manzara. Tam kartpostallık… Yazın da üzerinde  çiçek filan filizlenir gibi olur hatta bir iki gelincik  boy verir. Tek tük çiçekler bile heybetime güzellik katar.  Gurur duyarım fotoğraflarda, filmlerde, dergilerde boy gösterdiğim için. Çocuklar illaki çizer beni  tüm resimlerinde. O ufacık parmaklarından beyaz bir kağıda dökülürken ben, yeşilmişim kahveymişim beyazmışım  hiç umursamam…

Her koşulda bir çok insanın varmak isteyip varamadığı, uzaktan hayran hayran bakakaldığı, yükseklerde ve  her zaman güneş ile beraberdir yüreğim. Her koşulda güzel ve heybetli… Bitki örtüm olmasa da güneşim var. Gerçi güneş ile bazı bazı küseriz. Saklar kendini, üşütür de üşütür beni…Gıcıklığına hemen bir şarkı patlatırım oradan gülerek… Dayanamaz, çıkar gelir…

Bazı günler hep naz eder 
Hem küser hem niyaz eder 
Bazı günler hep naz eder 
Hem küser hem niyaz eder 
Sanırsın sahiden gider 

Sade gözden ırağız biz 
Alev alev çırağız biz 
Ayrılsak da beraberiz 
Ayrılsak da beraberiz  güneşimle…

Sonra kış biter bahar gelir. Mevsimler gelir geçer … Ben hep yalnız hep aynı yerimde… Sallanmam ki yıkılayım… Her mevsim aynıyım…Ama bahar aylarında “Geldi bahar ayları gevşer gönül yayları.”  hesabı,  doğadaki her canlı allanır pullanır kur yapar  çevresindekilere… Bir gösteriş bir gösteriş…. Bana da iki çiçek gelir misafirliğe iki hasbıhal ederiz dereden tepeden… Gösterişe ihtiyacım mı var? Sevdiklerim gelsin yeter…

Ne demiştim; dağlık ve engebeli bir arazidir yüreğim… Kendimi korumak için bulduğum tek yol. Cesareti ve zekası olan o engebeler arasında nasıl yol alacağını bilir. Yolu bir kere öğrenmeye niyetlendiysen bulursun. Söz sana yardım ederim …

Düşüncelerim bir çığ gibi… Bitki örtüm yoksa da heybetim yeter… Aslolan dağdır. Gerisi kontrgerilla!

 

Ayrılsak da beraberiz…

 

 

Melike Çelik

 
Toplam blog
: 78
: 290
Kayıt tarihi
: 02.07.11
 
 

1980 yılının buhranlı Ankara' sında gözlerimi dünyaya açmışım. Babamın işi nedeniyle çocukluk yılla..