Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '20

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

ASMA AĞLIYOR

Eskiden bağlarımız vardı. Isparta’nın hemen dışı ya üzüm bağı yada güllüktü. Bağ deyip geçmeyin, her mevsim işi vardır. Baharda dipleri açılır, yağmurlardan daha fazla faydalansın diye, kış gelirken bu çukurlar kapatılmakla kalmaz, biraz daha yığılır, kökler soğuktan etkilenmesin diye. Kışın uzamış dalları budanırdı. Budacı ile anlaşılır,o kış devam ederken bir gün bağa gelir, elindeki küçük testere ile ana daldan iki-üç göz kalacak şekilde keserdi. Hem yapılanı görmek hem de kesilmiş çubukları toplamak için kontrole gidilirdi. Kucaklayıp, kaldıracak şekilde dallar bağlanıp toplanırdı. Azıp uzayan kış gecelerinde ama daha çok düğünlerde yemek kazanlarının altına bu çubuklar konularak ateşin devamı sağlanırdı. Sizde yeteri kadar yoksa hemen komşudan istenirdi.

 

Bir keresinde yine budacıdan sonra kontrole gitmiştik. Budacı nasıl olmuşsa vakti geçirmiş, asmalar uyandıktan,fare kulağı kadar yaprak çıkardıktan sonra kesmişti. Bu durum yerlerdeki dalların halinden de belli oluyordu. Annem söyleniyordu. Elleri kırılasıca,bunu nasıl yapar diye gözlerinin nemlendiğini kaç defa görmüştüm. Asmalar küsecek, gördün mü, nasıl ağlıyordu? Evet kesilen çubukların ucundan özsuyunun damladığını görmüştüm.O bahar ağlayan asmaların üzüntüsünü evimizde iyice seslendirmiştik. Bir daha o budacıya iş verdirmedi annem, hep ısrarla babama hatırlatırdı.

 

Geçen Gelendost ovasından geçiyordum. Karayolunun iki yanındaki elma ağaçları çiçek açmıştı. Buna rağmen budacılar hoyratça testereyle budama yapıyorlardı. Sadece birkaç gün gecikti diye koca bir sene üzülen annem aklıma geldi. Biz nasıl bu hale geldik Allahım?Acıma duygumuza, merhametimize ne oldu? Elimizin altındakileri koruma alışkanlığımızı kaybettik mi? Akşam haberlerde kedi yavrusunu acımasızca döven bir gencin haberi vardı. Aklımda ağlayan asmaya üzülen annem öylece kala kaldım. Herhâlde gelişen bu benim malım düşüncesi bizleri nasıl istersem öyle yaparım düşüncesiyle mi aldatıyor.

 

Susayan çiçekleri-ağaçları fark edip, gereğini yapmak yerine bu benim malım, nasıl istersem öyle davranırım demek de nedir? Çünkü bunun bir adım sonrası çocuklarımız ve eşimiz geliyor. Onlara merhamet mi edeceğiz yoksa bize aitler deyip istediğimizi mi yapacağız?

 
Toplam blog
: 85
: 54
Kayıt tarihi
: 25.07.20
 
 

herkese iyi günler dilerim,Isparta doğumluyum,  emekli öğretmenim.TDF Dağcılık eğitimi aldım.Doğayı..