Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '12

 
Kategori
Eğitim
 

Asperger, Otistik, Hiperaktif

Asperger, Otistik, Hiperaktif
 

Adı Çelik.  Henüz 6 yaşında. O'na konulan tanı "Asperger, otistik, ve hiperaktif. " Bu konuyla ilgili okuduğum makalelerden asperger sendromu ile ilgili bir kaç şey söylemek istiyorum.

Asperger Sendromu (AS) kısaca;davranış bozuklukları, sosyal ve iletişim becerelerinde beceriksizliklerle karekterize nörapskiatrik bir bozukluktur. Otistikler kendi dünyasında yaşar Aspergerler bizim dünyamızda ama kendi yöntemleriyle yaşarlar.

Çelik'in sıradışı bir hafızası var. Okuduğu hiç bir şeyi unutmuyor. "29 Mart 2012 hangi gün? " diye sorduğunda anında yanıt veriyor. Çelik'in en büyük ilgi alanı sayılar. Evinin duvarları Çelik'in yazdığı sayılarla, yaptığı toplama çıkarma işlemleriyle dolu.

ASlı bir profösör insan ilişkilerini anlama sürecinde kendini  Mars' tan gelen bir antropolg gibi hissettiğini söylemiş.

ASlı bir çocukla anasınıfında eğitim yapmak zaman zaman çok zor oluyor. Çünkü Çelik grup oyunlarından ve dramadan hoşlanmıyor. "Sen kuş olamazsın, kedi olamazsın, dönemezsin" gibi ifadeler kullanarak ağlamaya başlıyor. Bazen bu ağlama kriz haline dönüşebiliyor.

Rutin takıntıları olduğu gibi (örneğin asla saçlarımı arkadan toplamam izin vermiyor) gün içinde yaşadığı olaylar karşısında da anlık bir takıntı sergileyebiliyor.

Yaşadığım tüm zorluklara rağmen Çelik'le tanıştığım için mutluyum. Çünkü bence  O özel bir çocuk.  Sınıfımda eğitimime devam etmek için farklı yöntemler bulmak zoruda kalıyorum bu da benim ufkumu açıyor.

Çelik' in sınıfta olmadığı gün diğer çocuklara şöyle bir açıklama yaptım: " Çelik' in beyni  sürekli sayıları düşünüyor ve çok hızlı çalışıyor. Bu yüzden bazen nasıl arkadaşlık yapacağını unutuyor. O' na hepimizin yardımcı olması gerek. "

Bu açıklamamın çok büyük yararını gördüm. Çelik' le iletişim kurabilen kendini başarılı hissediyor.

Hemen yanıma gelip " Çelik boyalarını benimle paylaştı öğretmenim" diye övünüyorlar.

Asperger Sendromu ile ilgili bilginiz varsa benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum. Ben Çelik'in ilk öğrtemeniyim. Bu sebeple beyninde iyi bir izlenim bırakmalıyım.

 

 
Toplam blog
: 38
: 1229
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

1975 doğumluyum. Selçuk Üniversitesi Okul Öncesi Eğitim bölümü mezunuyum. İzmir'de yaşıyorum. İlg..