Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '08

 
Kategori
Güncel
 

Asrın deneyinin ilk safhası tamamlanıyor

Asrın deneyinin ilk safhası tamamlanıyor
 

Daha önce bu deneyle ilgili yazılar yazmıştım. Bilim adamlarının, özellikle fizikçilerin akibetleri beni hep şaşırtırdı. Yazılarımın çoğunda takılırdım, bilimsellikten yana düşünür dururdum... Ütopik kimliğimle özdeş olarak, bilinmeyene, görülmeyene, görünen ve bilinenden daha çok saygı duyarım. Çünkü hakkını verememekten korkarım.

Gündeme sessiz sedasız oturan CERN deneyi aslında, çok büyük seslere neden olacak nitelikte. Kendi içinde protonların çarpıştırılması. Şaka yollu hep düşünürdüm; Bedenimde de, bir sürü iyi ve kötü kardeşler olduğunu , ve bunların da birbirleriyle geçinemeseler de benim bedenimin iyiliği için mücadele verdiklerini bir hikaye gibi anlatırım. Alyuvarlarımın, akyuvarlarımın, antikorlarımın, kanımda nasıl canavarlaşmadan. hücrelerimi tahrip etmeden, karambola gelmeden gözlerini kapayıp, vazifelerini yaptıklarını, onların uyumunu bozmamak için de, elimden geldiğince malzemelerini vermeye çalışırım.

Bir de aklın yolunu arar dururum. Bu yüzden de bilimsel çalışmaları, komşumun kızından çok merak ederim. Biraz sohbet havasına girdim. Hep yazılarımda öğretmenlikten kalma bir tutumla ders verir gibi yazarım ya. Aslında yazmak gerçekten çok zor. Yazarlıktan uzak olarak, sadece düşündüklerimi patır patır dökünce de, uyarı almamak elde olmuyor. Değerli edebiyatçı, kitap kürek sahibi kişilerce. Bu yüzden onlarında affına sığınıyorum.

Cern deneyi diyeyim kısaca, artık mahiyetini biliyoruz. ama ben kendi indirgememden aktarayım, biraz neşe olsun. Efendim Nur suresi deyip geçmeyeceksiniz. Burada ışık ta ışık geçer. Yasin suresinde, gezegenlerin seyri, akan kayan yıldızlar, kara delikler, ak delikler hatta buzulların eriyeceği bile vardır. İnanan ve akıl sahipleri hayatını Kuran üzre yaşıyorsa , hayatında ne varsa orda vardır. İnanın vardır. Çünkü insan da bir canlı Kurandır. Ayetleri eğer Allahın Lafzı olartak alıyorsak, insanın DNA sından tutunda, evrenin ilk uzaysız , zamansız oluşumuna kadar , eğer bunların oluşumuna neden olan bir şey varsa, o şey ne ise, ister enerji deyin, ister Tao , ister Tanrı.. Ben Allah lafzını seviyorum ve onu diyorum. Öyle deyin buyurulmuş. Buyurulmasada son harfi olan H nin anlamını biliyorum. İşte , ayetlerde döşenen borular , içine üflenen havalar, bir anda büyükk bir ateş oluşumu , o patlamalar hepsi diyor ki kainatı okuyun. Gelin yaratılanı bilin ki yaratana varın. Bu deneyi , eğer Kurana uygularsam yıllarımı alır.

Aslında o kadar basit ki;Bakın insan ne düşünmüş; Bir çubuğun ortasını delmiş , karanlık bir odada , bir noktadan ışık tutmuş. E ne olmuş? ışık dümdüz gitmiş delikten geçmiş. Adam demiş ;bu ışık nasıl gidiyor ki böyle muntazam. demek benim boşluk sandığım havada bir ışık yolu var .Ya da bir köprü var.E seste öyle değil mi? .Uçak eğer boşluk olsa gidermi? Anında buna turbulans diyorlar ya . İşte öyle bir şey. Yani boşluk yoktur. Eh madem böyle , şimdi ben buradan size bağlıyım. İnanın bu böyle. Bunun beyinde olanına , telepati ve ileri dereceerine de aşk , filan diyorlar.

Adam sonra demiş ki; Bu bir delik yetmez , iki delik olsa nolur ki, .. Denemekte fayda var deyip... iki delikli çubuğa göndermiş ışını. Bir de ne görsün? Bu tek başına giden ışın deliğe yaklaşınca , öbürünün de hatırı kalmasın diye aynı özelliğini bozmadan , dalgalanıp, aynı anda ikisinden birden geçmiş.. Bu da büyük bir olay. Ben de aynı anda iki yerde olabilirim demiş. Hani şu Hacı Bektaş-ı Veli türbesinin oralarda bir delik vardır. Oraya insanlar didip o delikten geçmeye çalışırlar ya, geçenler cennetlik olurmuş ya, Bakın doğa da bu deneyi insanla yapıyor.

İşte böylece şimdilerde , geçen yazımdaki gibi, Zaman -Uzay-Mekan üçlüsünün ilişkileri açığa çıkacak. Ancak fotonlarda ayrıştığında aynı yön iyi de, ters yöne gidince işler ters gitmez inşallah. Bir de yeraltında yapılan bu deneyin neticesinden kimse emin değil. Ve ilk anki yüksek derece sıcaklığa ulaşana kadar , kademeli kademeli oluşturulan şartların neticesi şimdiden görünüyor. Antartikada dahga erimesi yüzyıllar alması gereken buzullar , birden eriyiverdi. Bu çok büyük kitlenin okyanusları etkileyeceği ve , Arzın merkezine seyahatte açığa çıkacak enerjinin potansiyelini kestirmek zor. Vatan uğruna can feda, bilim adına dünya feda diyoruz.
Şimdilik ilk aşamada, herşey yolunda gidiyor. Fakat , start verildi bir kere , sonuna kadar çalışılacak. Bu da gittikçe arttırılan derece ve enerji yüklenmesi demek. Bakalım mini dünya , bu gıdıklanmaktan memnun olacak mı? Deneyler eylül-ekim -kasım -aralık-ocak ..devam edecek .Bitmedi. Nedense Ocak ayında , duraklama var . Noel baba rahatsız olmasın diye.. Umarım , yeryüzüne yaklaşmakta olan bir karşı güdüm gök taşını , diğer gezegendekiler bize saldırıyorlar diye yollamazlar. Gerçi onun da yönünü sdaptırma çalışmaları gibi bir şeyler düşünmüyor da değilim .Öyle de , böylede Dünyadönüyoor , sen ne dersen de....

 
Toplam blog
: 165
: 856
Kayıt tarihi
: 17.10.07
 
 

Edebiyet fakültesi  mezunuyum. Öğrenmenin yaşı yoktur diyerek çeşitli kurslardan da el sanatları ..