Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '07

 
Kategori
Müzik
 

Asrın

Asrın
 

Konuğum Asrın; 1973 İstanbul doğumlu.

İTÜ İletişim Fakültesi Radyo TV bölümünü ardından Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yönetim Organizasyon bölümünü bitirdi. Müzikle lise yıllarında okul grubunda Bass Gitar çalarak tanıştı.1990 yılında Athena Grubunu kurdu ve bu grupla beş yıl boyunca Türkiye' nin çeşitli illerinde konserler verdi. 1995 yılında AF grubunu kurdu. Şehrazat prodüktörlüğünde, ' Kızancıklar' adlı albümüyle Türkiye' deki rock soundunu temelden değiştirerek rock müziğini pop ve etnik ögelerle birleştiren bir sounda imza attı. 1996 yılında Barış Manço ile birlikte AF 2 albümünü yaptılar. Albüm öylesine beğenildi ki o yıl verilen tüm ödülleri topladılar. 120 konser verdiler. 1997 yılında Kral TV yılın grubu ödülünü aldılar. 1998 yılında Asrın solo kariyerine başladı. 1999 yılında Barış Manço' nun vefatından sonra grubu Kurtalan Ekspresi' nin solistliğini üstlendi.

2000 yılında ilk solo albümü, ' Bunu Bil ' çıkarttı. 2001 yılında Kurtalan Ekspresle Barış Manço' yu anma konserlerine çıktı. Yaklaşık 80 konserin finalini Ankara Kızılay Meydanı' nda 650.000 kişinin katılımıyla yaptı. 2004 yılında Çığır Sahne ile, ' Şahane Düğün ' adlı tiyatro oyununda başrol oynadı. 'Maksimum' isimli son albümünü çıkarttı. 'Aşk Defteri' adlı şarkıya klip çekti.

* 2005 ten sonra ne yaptın?

Maximum grubuyla beraber yaklaşık 105 konser verdik. Bar programı, yeni albüm kayıtları dedi yani yine doludizgin çalışıyorum.

* Kendini nasıl tanımlıyorsun?

Agresif, şirin, hırslı, apolitik, nihilist, hayalci, koca bir çocuk… Ve yanlış tanınmaktan rahatsızlık duyan biriyim.

* Müzikte istediğin yerde misin?

Tabi ki hayır ama hatasıyla sevabıyla herşey benim.

* Müzikten arta kalan zamanda ne yapıyorsun?

Genelde evdeyim, konservatif bir adamım. Salacakta yaşıyorum. Kızkulesine nazır bir ev. Manzaram üstü tarçınlı sıcacık bir sahleple birlikte harika oluyor.

Ben yine pazarlığa başladım. Asrın bana poşet içinde Salacak'tan İstanbul havası göndermeye söz verdi. Ayrıca buradan ilan ediyorum, bundan sonra Asrın ne zaman, 'Bu sabah yağmur var İstanbul'da ' şarkısını söylerse bilin ki benim için söylüyor. Bu şarkı sadece bana, hiç öyle kötü kötü bakmayın. Şarkıyı kimseyle paylaşmaya niyetim yok. Sadece benim için...

Hemen belirtmekte yarar görüyorum. Asrın, alkol ve sigara kullanmıyor. Kullananları da sevmiyor. (Son cümleyi ben uydurdum)

* Hayat felsefen nedir?

Yıkıldığım zaman yeniden ayağa kalkabilmek ve en büyük zaferlerin yenilgilerden sonra geldiğine inanmak.

* En çok kimlere kızarsın?

Hayatta en çok yalancılara ve sahtekarlara kızıyorum. Bu tip insanların sayısı oldukça fazla. Bu olumsuzluklara karşı koymanın tek ilacı da çocuk kalabilmek diye düşünüyorum.

* Sevdiklerin desem?

Bir ablam var. Sonra bir de köpüşüm var.

* Kitap okur musun?

Şu sıralar Amim Mouluf, 'Semerkant Doğunun Limanları' kitabını okuyorum.

* İsminin anlamı nedir?

Annne ve babamın birlikte gittiği ve birbirlerine aşık olduğu sinemanın ismi.

* Bilgisayar oyunlarıyla aran nasıl?

Playstation a oynuyorum, 'Pes 6' ve iyi bir oyuncuyum. Oldukça iddialıyım hatta yenilmezim diyebilirim.

* Hedeflerin neler?

Daha çok konser veren birgün arkasında iddialı olmaktan başka fikir veya ideolojiler davranış biçimleri bırakan biri olmak.

Asrın bu kadar işten sonra kendine vakit ayırabiliyorsa zamanı iyi kullananlardan demektir. Beni de, 'Ters Köşe Final' yazımda, 'Punk çalan bir grup neden rock yarışmasında birinci seçilir' cümlemden dolayı uyararak bu düşüncemin yanlış olduğunu, punk müziğin rock müziğinin temel taşlarından olduğunu ve orada yazılanın ciddi bir hata olduğunu söyledi. 'Rock müzikseverler atlamış bunu şayet görselerdi yanmıştın' diyerek emin olmadığım konularda beni daha dikkatli olmaya kibarca davet etti.

 

* Gençlere bir mesajın var mı?

Uyuşturucusuz ve alkolsüz üretinsinler sadece üretsinler.

*****

Asrın son olarak, 'GARA' grubunu çok samimi ve çok içten bulduğunu söyledi.

Sevgili ASRIN, ne yaparsan yap ama bu samimiyetini doğallığını hiç kaybetme. Bu güzel sohbet için teşekkürler.

Ne iyi ettin de geldin. Sefalar getirdin.

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..